Προς εμπορική συμφωνία ΕΕ- Mercosur

Προς εμπορική συμφωνία ΕΕ- Mercosur

76
Προς εμπορική συμφωνία ΕΕ- Mercosur

Εν μέσω εφαρμογής πολιτικών εμπορικού προστατευτισμού και ενός εντεινόμενου εμπορικού «πολέμου» μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας η ΕΕ έχει θέσει ως στρατηγική την σύσφιξη των εμπορικών της δεσμών με μεμονωμένες χώρες αλλά και με εμπορικά μπλοκ χωρών σε όλο τον κόσμο.

Συγκεκριμένα, και ενώ από την 1η Φεβρουαρίου τίθεται σε ισχύ η εμπορική συμφωνία ΕΕ-Ιαπωνίας, η οποία θα δημιουργήσει την μεγαλύτερη στον κόσμο περιοχή διενέργειας ελεύθερων εμπορικών συναλλαγών, οι Βρυξέλλες έχουν πλέον επικεντρώσει το ενδιαφέρον τους στην ολοκλήρωση των αντίστοιχων διαπραγματεύσεων με το εμπορικό μπλοκ των χωρών της Mercosur (μέλη: Αργεντινή, Βραζιλία, Παραγουάη και Ουρουγουάη – έχει ανασταλεί η συμμετοχή της Βενεζουέλας), που περιλαμβάνει πληθυσμό 260 εκ.

Αν και οι σχετικές συνομιλίες μεταξύ ΕΕ και Mercosur είχαν ξεκινήσει το μακρινό 1999, τα δύο μέρη αισιοδοξούν για επιτυχή κατάληξη των μεταξύ τους επαφών στο τρέχον έτος. Σε περίπτωση, μάλιστα, που επιτευχθεί η συμφωνία αυτό θα σημάνει περιορισμό των τελωνειακών δεσμών, που υπολογίζονται σε αρκετά δις ευρώ.

Καθώς φαίνεται το εμπόδιο που παραμένει για να μπουν οι διαπραγματεύσεις στην τελική τους ευθεία είναι η πλήρης ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας από τον νέο πρόεδρό της, Ζαΐρ Μπολσονάρο και η επίσημη τοποθέτηση του τελευταίου για τα όσα έχουν ήδη συμφωνηθεί μεταξύ ΕΕ-Mercosur, όπως σημείωσε πρόσφατα και η Ευρωπαία Επίτροπος για το Εμπόριο Σεσίλια Μάλμστρομ. Ωστόσο, η τελευταία εκφράζει την αισιοδοξία της για επιτυχή κατάληξη των διαπραγματεύσεων.

Σε περίπτωση που ξεπεραστούν «αγκάθια», όπως εξασφάλιση προϊόντων ΠΟΠ, ζητήματα πρόσβασης σε δημόσιες συμβάσης, απελευθέρωσης επιμέρους αγορών των δύο μερών, και υπογραφεί η συμφωνία, τότε θα δημιουργηθεί μεταξύ ΕΕ και χωρών της Mercosur η μεγαλύτερη στον κόσμο περιοχή διενέργειας ελεύθερων εμπορικών συναλλαγών, μετά από αυτήν μεταξύ ΕΕ-Ιαπωνίας.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.