
Τον χάρτη των θαλασσίων μεταφορών στην Ανατολική Μεσόγειο εξέτασε η ηγεσία της Γενικής Γραμματείας Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, με επικεφαλής τον Γενικό Γραμματέα Χρήστο Λαμπρίδη, σε συνάντηση που είχε με εκπροσώπους του ισραηλινού Υπουργείου Μεταφορών και στελέχη ισραηλινών Οργανισμών Λιμένων.
Οι δύο πλευρές διαπίστωσαν ότι έχει αλλάξει ο χάρτης των θαλασσίων μεταφορών στην περιοχή, με την Ανατολική Μεσόγειο να αναβαθμίζεται πολύ σημαντικά, σχετικά με τις διεθνείς μεταφορές προϊόντων. Μεταξύ άλλων διαπιστώθηκε ότι έχουν αυξηθεί σημαντικότατα οι εμπορικές ροές προς την Κίνα και αναφέρθηκαν στα είδη και στον τρόπο εισαγωγής. Η ισραηλινή πλευρά τόνισε την υποστήριξη του ισραηλινού Υπουργείου Μεταφορών στην ανάπτυξη των Logistics, των οποίων η σημασία θεωρούν ότι έχει αναβαθμιστεί τόσο που δικαιολογούν τη δημιουργία ενός νέου όρου του “Geo-logistics”.
Ο κ. Λαμπρίδης τόνισε ότι η Ελλάδα έχει αλλάξει τον τρόπο αξιοποίησης των λιμανιών της, προχωρώντας σε νομοθετική ρύθμιση με βάση την οποία στο εξής στα λιμάνια θα γίνονται παραχωρήσεις επιμέρους δραστηριοτήτων σε ενδιαφερόμενους επενδυτές, οι οποίοι επιλέγονται στη βάση διεθνών διαγωνισμών. Ο κ. Λαμπρίδης αναφέρθηκε στην αναβάθμιση του οδικού δικτύου της χώρας, γεγονός που έχει συντομεύσει τους χρόνους μεταφορών και έχει δώσει νέες προοπτικές ανάπτυξης στα ελληνικά λιμάνια.
Διαπιστώθηκε η εδραίωση της Ελλάδας ως κόμβου μεταφορών στην Ανατολική Μεσόγειο, καθώς και ότι σε Ελλάδα και Ισραήλ πνέει «κοινός άνεμος» σε ότι αφορά τις ξένες επενδύσεις. Οι δύο πλευρές αναφέρθηκαν σε προσπάθειες ανάπτυξης συνεργασίας των δύο χωρών σε θέματα ναυτικής εκπαίδευσης, σε ακαδημαϊκή συνεργασία, καθώς και σε θέματα ασφάλειας των λιμένων.
Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με την διαπίστωση ότι η συνεργασία στον κλάδο των λιμένων είναι αμοιβαία επωφελής και με τη συμφωνία να προγραμματιστεί νέος κύκλος συναντήσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ