Άνοδο για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά καταγράφηκε στο μέσο λειτουργικό κόστος των πλοίων το 2018, σύμφωνα με αναλυτές της Drewry, μετά από δύο χρόνια καθοδικής πορείας.
Το μέσο ημερήσιο λειτουργικό κόστος των 46 διαφορετικών κατηγοριών και μεγεθών πλοίων που ελήφθησαν υπόψη στη μελέτη της Drewry σημείωσε αύξηση της τάξης του 1,1% το 2018, υπερβαίνοντας την αύξηση κατά 0,7% που είχε σημειωθεί το 2017. Η αύξηση του λειτουργικού κόστους στα πλοία οφείλεται στην αβεβαιότητα που παρατηρείται στην πορεία των ναύλων.
Το κόστος επάνδρωσης των πλοίων αυξήθηκε το 2018, ενώ τα ασφάλιστρα σημείωσαν αύξηση για πρώτη φορά μετά από έξι ολόκληρα χρόνια. Επίσης αύξηση σημειώθηκε και στα κόστη επισκευών και ανταλλακτικών των πλοίων.
Η μελέτη της Drewry για το λειτουργικό κόστος των πλοίων περιλαμβάνει containerships, bulkers, tankers, LNG και LPG carriers, πλοία μεταφοράς χημικών φορτίων, RO-RΟ, αλλά και car carriers. Όπως αναφέρουν αναλυτές της Drewry, για πρώτη φορά το 2018 καταγράφεται αύξηση στο λειτουργικό κόστος όλων των κατηγοριών πλοίων.
Ωστόσο η συνεχής υπερπροσφορά σε ορισμένες κατηγορίες πλοίων αλλά και οι αβέβαιες προοπτικές για την πορεία του παγκόσμιου εμπορίου θα συνεχίζουν να ασκούν πιέσεις στο λειτουργικό κόστος.