
Άνοδο για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά καταγράφηκε στο μέσο λειτουργικό κόστος των πλοίων το 2018, σύμφωνα με αναλυτές της Drewry, μετά από δύο χρόνια καθοδικής πορείας.
Το μέσο ημερήσιο λειτουργικό κόστος των 46 διαφορετικών κατηγοριών και μεγεθών πλοίων που ελήφθησαν υπόψη στη μελέτη της Drewry σημείωσε αύξηση της τάξης του 1,1% το 2018, υπερβαίνοντας την αύξηση κατά 0,7% που είχε σημειωθεί το 2017. Η αύξηση του λειτουργικού κόστους στα πλοία οφείλεται στην αβεβαιότητα που παρατηρείται στην πορεία των ναύλων.
Το κόστος επάνδρωσης των πλοίων αυξήθηκε το 2018, ενώ τα ασφάλιστρα σημείωσαν αύξηση για πρώτη φορά μετά από έξι ολόκληρα χρόνια. Επίσης αύξηση σημειώθηκε και στα κόστη επισκευών και ανταλλακτικών των πλοίων.
Η μελέτη της Drewry για το λειτουργικό κόστος των πλοίων περιλαμβάνει containerships, bulkers, tankers, LNG και LPG carriers, πλοία μεταφοράς χημικών φορτίων, RO-RΟ, αλλά και car carriers. Όπως αναφέρουν αναλυτές της Drewry, για πρώτη φορά το 2018 καταγράφεται αύξηση στο λειτουργικό κόστος όλων των κατηγοριών πλοίων.
Ωστόσο η συνεχής υπερπροσφορά σε ορισμένες κατηγορίες πλοίων αλλά και οι αβέβαιες προοπτικές για την πορεία του παγκόσμιου εμπορίου θα συνεχίζουν να ασκούν πιέσεις στο λειτουργικό κόστος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Σε νέα εποχή εισέρχεται πλέον η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA). Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η οικογένεια Louis Dreyfus, μέτοχος της LDA,…
Μπλόκο στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στήνουν οι Κάννες, με το δημοτικό συμβούλιο του γαλλικού θερέτρου να λαμβάνει την απόφαση να απαγορεύσει από το επόμενο έτος…
Η Σαγκάη σημείωσε πρόσφατα μια σημαντική επιτυχία, ολοκληρώνοντας την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγρού CO₂ από πλοίο σε πλοίο. Η μεταφορά έλαβε χώρα στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ