Η μεγάλη πρόκληση του sulphur cap 2020 για την παγκόσμια ναυτιλία

Η μεγάλη πρόκληση του sulphur cap 2020 για την παγκόσμια ναυτιλία

124
Η μεγάλη πρόκληση του sulphur cap 2020 για την παγκόσμια ναυτιλία

Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, με χρονικό ορίζοντα την 1η Ιανουαρίου του 2020, είναι η πλήρης συμμόρφωση με τον νέο κανονισμό του ΙΜΟ που αφορά τη μείωση του ποσοστού θείου στα καύσιμα, από το σημερινό 3,5% στο 0,5%.

Φράδελος

Σχετικά με τις κύριες προκλήσεις από την εφαρμογή αυτού του νέου κανονισμού, ο κ. Σταμάτης Φραδέλος, Manager Advisory Services – Global Engineering & Technology του ABS, ανέφερε ότι η ουσιαστική αλλαγή έγκειται «στην ανάγκη από τους περίπου 200 εκατ. τόνους τον χρόνο βαρέος πετρελαίου (heavy fuel oil), που τώρα χρησιμοποιούνται, να πάμε από 1/1/2020 σε καύσιμα με περιεκτικότητα σε θείο χαμηλότερη του 0,5%». Πρόκειται για μια μεγάλη πρόκληση, την οποία καλούνται να διαχειριστούν πρωτίστως τα διυλιστήρια που ασχολούνται με ναυτιλιακά καύσιμα, «γιατί θα πρέπει να παράγουν ένα προϊόν διαφορετικό και σε μεγάλη ποσότητα, και αυτό, απ’ ό,τι φαίνεται, θα έχει επίπτωση και στις τιμές των καυσίμων, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα». Η εκτίμηση του κ. Φραδέλου είναι ότι, λόγω της περίσσειας του βαρέος πετρελαίου που θα σημειωθεί το 2020, η τιμή πώλησής του θα μειωθεί, έως ότου, με το πέρασμα του χρόνου, επέλθει εκ νέου ισορροπία στις τιμές.

Για τον κ. Φραδέλο, αυτή η νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται επηρεάζει και τους πλοιοκτήτες, οι οποίοι στρέφονται σε διάφορες λύσεις προς συμμόρφωση με το Sulphur Cap 2020. Κατά τον ίδιο, ένα μεγάλο ποσοστό θα προετοιμαστεί για τη χρήση ελαφριών ή των νέων καυσίμων με περιεκτικότητα σε θείο χαμηλότερη του 0,5%. Ωστόσο, μια σημαντική μερίδα στρέφεται προς την εγκατάσταση scrubbers κυρίως στα νεόκτιστα πλοία, άλλοι στρέφονται προς το LNG, ενώ υπάρχουν και projects που αφορούν χρήση LPG ως ναυτιλιακού καυσίμου. «Ναυλωτές αλλά και operators», σημειώνει ο κ. Φραδέλος, «αναζητούν την κατάλληλη επιλογή, καθώς δεν υπάρχει μια ενιαία λύση που να καλύπτει όλα τα πλοία, και η κάθε λύση εξαρτάται από την ηλικία του πλοίου, το λειτουργικό προφίλ, ακόμα και τη θαλάσσια περιοχή όπου δραστηριοποιείται».

Νιώτης

Την ίδια άποψη εξέφρασε και ο κ. Σταύρος Νιώτης, Principal Engineer – Global Gas Solutions του ABS, σημειώνοντας ότι σαφώς σημαντικό μερίδιο της αγοράς θα αποκτήσουν τα scrubbers, ιδίως κατά τα πρώτα χρόνια εφαρμογής του κανονισμού, ακολουθούμενα από τα εναλλακτικά καύσιμα, όπως το LNG. Για τον κ. Νιώτη, η εφαρμογή του νέου κανονισμού συνιστά «game changer», σημειώνοντας ότι υπάρχουν πολλοί παίκτες στην αγορά που «θέλουν να συμμορφωθούν με τα οριζόμενα στο Sulphur Cap, αλλά υπάρχουν και εκείνοι που εναντιώνονται σε αυτές τις απότομες αλλαγές».

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στο ζήτημα των «blended fuels». Ωστόσο, για τους συνομιλητές μας, αυτά τα καύσιμα ενέχουν προκλήσεις κατά τη χρήση τους, με δεδομένο ότι πρόκειται για καύσιμα που προς το παρόν δεν έχουν κατηγοριοποιηθεί στο ISO8217 και υπάρχουν ως προς αυτά ζητήματα stability και compatibility.

 

Απόσπασμα συνέντευξης από το τεύχος Οκτωβρίου 2018 των Ναυτικών Χρονικών, σελ. 114.