
Σημαντική είναι η συμβολή του θαλάσσιου τουρισμού στο ΑΕΠ και την απασχόληση, σύμφωνα με τα αποτελέσματα σχετικής μελέτης για τον κλάδο, που εκπόνησε το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ).
Ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελείται από τον τομέα του yachting, της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας, έχοντας άμεση οικονομική επίδραση 2,3 δις ευρώ ή 1,3% του ΑΕΠ. Οι άμεσα απασχολούμενοι στον κλάδο, ανέρχονται σε 22.500. Λαμβάνοντας υπόψη τις έμμεσες επιδράσεις, ο συνολικός αντίκτυπος στην ελληνική οικονομία εκτιμάται μεταξύ 5 και 6 δις ευρώ, αντιπροσωπεύοντας από 2,9% έως 3,5% του ΑΕΠ.
Ο οικονομικός αντίκτυπος του yachting, εκτιμάται σε 800 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται η μελέτη από το Διεθνές Συμβούλιο Ενώσεων Ναυτικής Βιομηχανίας (ICOMIA) στην Ελλάδα υπάρχουν 170.052 σκάφη, εκ των οποίων τα 125.137 ανήκουν στην κατηγορία των πλαστικών σκαφών, περιλαμβανομένων και των σκαφών με εξωλέμβια μηχανή. Η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία είναι τα φουσκωτά σκάφη, τα οποία ανέρχονται σε 21.400. Σε ότι αφορά τις οικονομικές επιπτώσεις, την ισχυρότερη θέση κατέχουν τα ιστιοπλοϊκά σκάφη που ανέρχονται σε 4.060 και τα 13.445 μηχανοκίνητα με εσωτερική μηχανή, συνολικής δυναμικότητας 17.505 σκάφη. Αξίζει να σημειωθεί, ότι το Διεθνές Συμβούλιο Ενώσεων Ναυτικής Βιομηχανίας (ICOMIA) θα πραγματοποιήσει από τις 25 έως τις 27 Οκτωβρίου στην Αθήνα το Παγκόσμιο Συνέδριο Μαρίνων, το οποίο είναι το μεγαλύτερο και σημαντικότερο συνέδριο για τουριστικούς λιμένες στον κόσμο. Η Ελλάδα διαθέτει 22 οργανωμένες μαρίνες, συνολικής δυναμικότητας 8.924 θέσεων. Εκτιμάται ότι υπάρχουν συνολικά 13.500 θέσεις ελλιμενισμού, στις οποίες περιλαμβάνονται οι μαρίνες, οι τουριστικοί λιμένες και τα καταφύγια τουριστικών σκαφών.
Σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται η μελέτη από την Ένωση Λιμένων Ελλάδος, το 2017 προσέγγισαν τα ελληνικά λιμάνια 3.415 κρουαζιερόπλοια, πραγματοποιώντας 4,62 εκατ. αφίξεις επιβατών. Η άμεση συμβολή της κρουαζιέρας στην οικονομία ήταν σχεδόν 600 εκατ. ευρώ.
Τέλος, αναφορικά με την ακτοπλοΐα, ο συνολικός αριθμός επιβατών που μεταφέρθηκε στις εγχώριες ακτοπλοϊκές γραμμές το 2016, έφθασε σε 17,4 εκατ. Επίσης, καταγράφηκαν 1,52 εκατ. μεταφορές επιβατών στα διεθνή δρομολόγια. Η συνολική άμεση απασχόληση στον τομέα της ακτοπλοΐας, εκτιμάται σε 6.000 θέσεις εργασίας ενώ η συμβολή της στο ΑΕΠ σε 900 εκατ. ευρώ.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ