
Πτώση για έκτη συνεχόμενη χρονιά καταγράφηκε στο λειτουργικό κόστος των βασικών κατηγοριών πλοίων (bulkers, tankers, containerships) κατά τη διάρκεια του 2017.
Όπως ανέδειξε ετήσια έρευνα του διεθνούς Οίκου Moore Stephens, το λειτουργικό κόστος των πλοίων κατέγραψε πέρυσι μείωση κατά 1,3%, σε σχέση με το 2016, με τη σημαντικότερη να αφορά στο λειτουργικό κόστος των dry bulk carriers (1,9%). Μείωση της τάξης του 1,7% και του 1,3% καταγράφηκε στο λειτουργικό κόστος των δεξαμενοπλοίων και των containerships, αντίστοιχα, πάντα κατά το περασμένο έτος.
Όπως προκύπτει από την έρευνα της Moore Stephens, το χαμηλό λειτουργικό κόστος των πλοίων οφείλεται στη μείωση των ασφαλιστικών δαπανών και εισφορών και των προμηθειών, καθώς έχει παρατηρηθεί μείωση στον αριθμό των μεγάλων ναυτικών ατυχημάτων που λαμβάνουν χώρα παγκοσμίως.
Σε ό,τι αφορά τα crew expenses, μείωση κατά 0,5% καταγράφηκε στα δεξαμενόπλοια το 2017 σε σχέση με το 2016, σε σύγκριση με το 1,8% που είχε καταγραφεί το 2016. Τα crew expenses στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου μειώθηκαν κατά 0,6% το 2017 συγκριτικά με το 2016, παραμένοντας δηλαδή στα ίδια περίπου επίπεδα που ήταν και το 2016. Στην αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, από την άλλη πλευρά, τα crew expenses το περασμένο έτος δεν σημείωσαν καμία μεταβολη πέρυσι, συγκριτικά με την πτώση ύψους 1,1% που είχε καταγραφεί το 2016 σε σχέση με το 2015.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Η πρόοδος στην τεχνολογία καύσης της αμμωνίας αναβαθμίστηκε στον τετράχρονο κινητήρα Wärtsilä 25. Μετά την επίσημη παρουσίασή του τον Νοέμβριο του 2023, ακολούθησε μια…
Σε αιχμή του δόρατος της ευρωπαϊκής αποανθρακοποίησης εξελίσσεται ο λιμένας του Ρότερνταμ, καθώς η Αρχή του Λιμένα υπέγραψε πρόσφατα σημαντική συμφωνία με άρωμα Ινδίας.…
Στις 14 Απριλίου, μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας που εστιάζουν στη διαχείριση Ro-Ro προχώρησαν σε ένα σημαντικό βήμα για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ