
Πτώση για έκτη συνεχόμενη χρονιά καταγράφηκε στο λειτουργικό κόστος των βασικών κατηγοριών πλοίων (bulkers, tankers, containerships) κατά τη διάρκεια του 2017.
Όπως ανέδειξε ετήσια έρευνα του διεθνούς Οίκου Moore Stephens, το λειτουργικό κόστος των πλοίων κατέγραψε πέρυσι μείωση κατά 1,3%, σε σχέση με το 2016, με τη σημαντικότερη να αφορά στο λειτουργικό κόστος των dry bulk carriers (1,9%). Μείωση της τάξης του 1,7% και του 1,3% καταγράφηκε στο λειτουργικό κόστος των δεξαμενοπλοίων και των containerships, αντίστοιχα, πάντα κατά το περασμένο έτος.
Όπως προκύπτει από την έρευνα της Moore Stephens, το χαμηλό λειτουργικό κόστος των πλοίων οφείλεται στη μείωση των ασφαλιστικών δαπανών και εισφορών και των προμηθειών, καθώς έχει παρατηρηθεί μείωση στον αριθμό των μεγάλων ναυτικών ατυχημάτων που λαμβάνουν χώρα παγκοσμίως.
Σε ό,τι αφορά τα crew expenses, μείωση κατά 0,5% καταγράφηκε στα δεξαμενόπλοια το 2017 σε σχέση με το 2016, σε σύγκριση με το 1,8% που είχε καταγραφεί το 2016. Τα crew expenses στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου μειώθηκαν κατά 0,6% το 2017 συγκριτικά με το 2016, παραμένοντας δηλαδή στα ίδια περίπου επίπεδα που ήταν και το 2016. Στην αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, από την άλλη πλευρά, τα crew expenses το περασμένο έτος δεν σημείωσαν καμία μεταβολη πέρυσι, συγκριτικά με την πτώση ύψους 1,1% που είχε καταγραφεί το 2016 σε σχέση με το 2015.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ