
Νέα δεδομένα φέρνει στο φως μία νέα μελέτη από την NGOs Shipbreaking Platform and Transport & Environment (T&E), αναφορικά με τον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης Πλοίων. Ο Κανονισμός της Ε.Ε. ορίζει ότι τα πλοία κρατών μελών θα πρέπει να ανακυκλώνονται σε μονάδες (εντός και εκτός Ε.Ε.) οι οποίες πληρούν ορισμένες ελάχιστες προδιαγραφές και περιλαμβάνονται στον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης. Ο Kανονισμός ο οποίος ψηφίστηκε το 2013, αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2019.
Όπως έχουν αναφέρει κατά καιρούς διεθνή μέσα ενημέρωσης, ο χρόνος που απομένει για την έναρξη της ισχύος του Κανονισμού φαίνεται να μην επαρκεί για να μπορέσει να ενταχθεί στον παραπάνω Κατάλογο ένας επαρκής αριθμός εγκαταστάσεων ο οποίος θα μπορέσει να ανταποκριθεί στην αντίστοιχη ζήτηση για διαλύσεις πλοίων.
Ωστόσο, όπως προκύπτει από την πρόσφατη μελέτη της NGOs Shipbreaking Platform and Transport & Environment ο αριθμός των «εγκεκριμένων» εγκαταστάσεων ανακύκλωσης σήμερα είναι επαρκής για να εξυπηρετήσει τις διαλύσεις πλοίων κρατών- μελών της Ε.Ε..
Προς το παρόν 20 εγκαταστάσεις ανακύκλωσης σε κράτη μέλη της Ε.Ε. έχουν εγκριθεί, οι οποίες εκτιμάται ότι έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν στον απαιτούμενο ρυθμό διάλυσης πλοίων, χωρίς οι πλοιοκτήτες να χρειάζεται να στρέφουν το ενδιαφέρον τους σε διαλυτήρια εκτός Ε.Ε., καθώς οι συνθήκες διάλυσης πλοίων σε χώρες όπως το Μπαγκλαντές και η Ινδία είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες τόσο για την υγεία και την ασφάλεια των εργατών όσο και για την προστασία του περιβάλλοντος.
Από τη άλλη πλευρά όμως οι παραπάνω χώρες αποτελούν «λιμένες καταφυγής» για τα υπό διάλυση πλοία καθώς προσφέρουν χαμηλές τιμές διάλυσης. Γι’ αυτόν τον λόγο μία μεγάλη μερίδα πλοιοκτητών εκφράζει την άποψη ότι είναι επιτακτική ανάγκη να ενταχθούν στον κατάλογο εγκαταστάσεις ανακύκλωσης πλοίων εκτός Ε.Ε. με το πρόσχημα ότι δεν είναι επαρκής ο αριθμός εγκαταστάσεων ανακύκλωσης οι οποίες να συμμορφώνονται με τον «εγκεκριμένο» κατάλογο της Ε.Ε.
Στις 3 Οκτωβρίου 2018 αναμένεται να πραγματοποιηθεί συνάντηση μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ενδιαφερόμενων μερών προκειμένου να εξεταστεί το ζήτημα της εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Καταλόγου Μονάδων Ανακύκλωσης Πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα πως προτείνει απευθείας δασμούς 50% στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση αρχής γενομένης από…
Ένα ορόσημο στη διαδικασία επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της κατέγραψε η Aegean Shipping. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, πρόσφατα έλαβε χώρα η τελετή κοπής…
H ναυτιλιακή αρχή του Παναμά πρόσφατα κατέγραψε μία σημαντική επιτυχία, η οποία οδήγησε μεταξύ άλλων και στην ενίσχυση των σχέσεών του με την ITF.…
In an era where the maritime industry faces unprecedented digital disruption, DNV Maritime Software – a global pioneer for next-gen software – has officially…
Ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ εγκαινιάζει το Volta 1, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό ρυμουλκό της Ευρώπης. Το εν λόγω ρυμουλκό συνιστά αποτέλεσμα στενής συνεργασίας με…
Τα μέλη του OPEC+ βρίσκονται σε συνομιλίες για το κατά πόσο θα συμφωνήσουν νέα μεγάλη αύξηση της παραγωγής πετρελαίου στη συνεδρίαση της 1ης Ιουνίου,…
H Ocean Wilsons Holdings Limited, επενδυτική εταιρεία χαρτοφυλακίου με έδρα τις Βερμούδες, ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε όλες τις απαραίτητες συνθήκες για την πώληση του 56%…
Το πρώτο υπεράκτιο έργο δέσμευσης, αξιοποίησης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CCUS) της Κίνας εκκίνησε λειτουργίες την Πέμπτη 22 Μαΐου στη λεκάνη Pearl River…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ