
Νέα δεδομένα φέρνει στο φως μία νέα μελέτη από την NGOs Shipbreaking Platform and Transport & Environment (T&E), αναφορικά με τον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης Πλοίων. Ο Κανονισμός της Ε.Ε. ορίζει ότι τα πλοία κρατών μελών θα πρέπει να ανακυκλώνονται σε μονάδες (εντός και εκτός Ε.Ε.) οι οποίες πληρούν ορισμένες ελάχιστες προδιαγραφές και περιλαμβάνονται στον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης. Ο Kανονισμός ο οποίος ψηφίστηκε το 2013, αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2019.
Όπως έχουν αναφέρει κατά καιρούς διεθνή μέσα ενημέρωσης, ο χρόνος που απομένει για την έναρξη της ισχύος του Κανονισμού φαίνεται να μην επαρκεί για να μπορέσει να ενταχθεί στον παραπάνω Κατάλογο ένας επαρκής αριθμός εγκαταστάσεων ο οποίος θα μπορέσει να ανταποκριθεί στην αντίστοιχη ζήτηση για διαλύσεις πλοίων.
Ωστόσο, όπως προκύπτει από την πρόσφατη μελέτη της NGOs Shipbreaking Platform and Transport & Environment ο αριθμός των «εγκεκριμένων» εγκαταστάσεων ανακύκλωσης σήμερα είναι επαρκής για να εξυπηρετήσει τις διαλύσεις πλοίων κρατών- μελών της Ε.Ε..
Προς το παρόν 20 εγκαταστάσεις ανακύκλωσης σε κράτη μέλη της Ε.Ε. έχουν εγκριθεί, οι οποίες εκτιμάται ότι έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν στον απαιτούμενο ρυθμό διάλυσης πλοίων, χωρίς οι πλοιοκτήτες να χρειάζεται να στρέφουν το ενδιαφέρον τους σε διαλυτήρια εκτός Ε.Ε., καθώς οι συνθήκες διάλυσης πλοίων σε χώρες όπως το Μπαγκλαντές και η Ινδία είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες τόσο για την υγεία και την ασφάλεια των εργατών όσο και για την προστασία του περιβάλλοντος.
Από τη άλλη πλευρά όμως οι παραπάνω χώρες αποτελούν «λιμένες καταφυγής» για τα υπό διάλυση πλοία καθώς προσφέρουν χαμηλές τιμές διάλυσης. Γι’ αυτόν τον λόγο μία μεγάλη μερίδα πλοιοκτητών εκφράζει την άποψη ότι είναι επιτακτική ανάγκη να ενταχθούν στον κατάλογο εγκαταστάσεις ανακύκλωσης πλοίων εκτός Ε.Ε. με το πρόσχημα ότι δεν είναι επαρκής ο αριθμός εγκαταστάσεων ανακύκλωσης οι οποίες να συμμορφώνονται με τον «εγκεκριμένο» κατάλογο της Ε.Ε.
Στις 3 Οκτωβρίου 2018 αναμένεται να πραγματοποιηθεί συνάντηση μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ενδιαφερόμενων μερών προκειμένου να εξεταστεί το ζήτημα της εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Καταλόγου Μονάδων Ανακύκλωσης Πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ