
Μία ενδεχόμενη αποτυχία συμφωνίας γύρω από το Brexit θα εγείρει αρκετά προβλήματα στο διά θαλάσσης εμπόριο στα ευρωπαϊκά ύδατα, με τον ευρύτερο ναυτιλιακό κλάδο να μην έχει προετοιμαστεί σωστά για μια ομαλή μετάβαση.
Αυτά υποστήριξε ο Mark Dijk, επικεφαλής εξωτερικών υποθέσεων του λιμανιού του Ρότερνταμ τονίζοντας, παράλληλα, ότι η έξοδος του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ε.Ε. θα αυξήσει τα διοικητικά κόστη με την γραφειοκρατία, για τα εμπορεύματα που προέρχονται από την Βρετανία, να αυξάνεται.
Όπως παρατηρεί ο Van ’t Veld, επικεφαλής των ολλανδικών τελωνειακών αρχών σε θέματα Brexit, ενώ το ισχύον τελωνειακό καθεστώς απαιτεί δύο έγγραφα για την αποστολή εμπορευμάτων από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο, στην μετά-Βrexit εποχή θα απαιτούνται εννιά.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η Βρετανία αποτελεί έναν από τους κυριότερους εμπορικούς εταίρους της Ολλανδίας, καθώς το λιμάνι του Ρότερνταμ διαχειρίζεται ετησίως φορτία 40 εκατ. τόνων από και προς την Βρετανία, αριθμός ο οποίος αντιστοιχεί στο 8% της συνολικής διακίνησης φορτίων του λιμένα σε ετήσια βάση.
Η άποψη του κ. Dijk ενισχύεται ακόμη περισσότερο εάν αναλογιστεί κανείς ότι μόλις το 18% των εταιρειών στην Ολλανδία έχει λάβει τα κατάλληλα μέτρα ώστε να αντιμετωπίσει ένα ενδεχόμενο Brexit, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Εξωτερικών της Ολλανδίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για υποδομές κέντρων δεδομένων (data centers) καθιστά τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίκτυα ανίσχυρα να παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ στον σωστό…
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Εν μέσω του εμπορικού πολέμου μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου, η Κίνα έχει προβεί σε ενέργειες για διαφοροποίηση των εισαγωγών της σε ορισμένα…
Καθώς η αναζωογόνηση των εγχώριων ναυπηγείων συνιστά πλέον επιτακτική προτεραιότητα της Ιαπωνίας, το Τόκιο δρομολογεί την πιο φιλόδοξη προσπάθεια των τελευταίων δεκαετιών προς αυτή…
Έναν ισχυρό ενεργειακό πόλο, με σημαντική παρουσία στην Ελλάδα και δυναμική επέκταση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δημιουργούν οι Όμιλοι Motor Oil και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ