
H ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου έχει ανακάμψει αρκετά το 2018 όπως αναφέρει η BIMCO στην τελευταία της έρευνα αναφορικά με την πορεία του κλάδου από τις αρχές του έτους.
Συγκεκριμένα η ναυλαγορά όσον αφορά τα Capesizes κινήθηκε σχετικά χαμηλά στις αρχές του έτους ενώ αυτή τη στιγμή τα ναύλα κυμαίνονται κατά μέσο στα $16.019 ημερησίως, όπως προκύπτει και από το παρακάτω γράφημα.
Σύμφωνα με την BIMCO, εξέλιξη-ορόσημο για την αγορά κατά τους έξι πρώτους μήνες του έτους αποτέλεσαν οι εξαγωγές αμερικανικού άνθρακα οι οποίες αυξήθηκαν κατά 31% όλο αυτό το διάστημα με αποκορύφωμα τον Απρίλιο όπου ανήλθαν στους 10 εκατ. τόνους. Στις αρχές Αυγούστου οι τιμές άνθρακα διεθνώς άρχισαν να εξασθενούν ωστόσο παραμένουν σε αρκετά υψηλά επίπεδα δίνοντας ώθηση στις αμερικανικές εξαγωγές.
Από την άλλη, οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα παρουσιάζονται μειωμένες και φέτος. Ενώ τον Ιανουάριο οι εν λόγω εισαγωγές έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ, ο όγκος των εισαγωγών παρουσιάζει μείωση της τάξης του 0,8% κατά το πρώτο επτάμηνο του έτους συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Στον αντίποδα, η παραγωγή χάλυβα στην Κίνα έχει ανέλθει φέτος σε επίπεδα ρεκόρ, καθώς εγκαινιάζονται ολοένα και περισσότερες χαλυβουργίες στη χώρα.
Όσον αφορά την προσφορά πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, από τα τέλη Μάρτη, ο παγκόσμιος στόλος έχει αυξηθεί κατά μέσο όρο κατά 2,2% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Η αύξηση αποτελεί απόρροια της σταθεροποίησης της ανάπτυξης του στόλου των Capesizes και του διαρκώς αυξανόμενου στόλου των Panamaxes.
Παράλληλα η BIMCO σημειώνει ότι μόνο το 8% (214.000) των διαλύσεων bulkers το 2018 αφορά πλοία τύπου Panamax. Στο σύνολο τους οι διαλύσεις bulk carriers έχουν αγγίξει μέχρι στιγμής τα 2,6 εκατ. DWT όταν το 2017 κινήθηκαν στα 14,7 εκατ. DWT και το 2016 στα 29,5 εκατ. DWT. Ξεκάθαρη λοιπόν ένδειξη ότι οι υψηλοί ναύλοι αποθαρρύνουν τους πλοιοκτήτες να διαλύσουν τα πλοία τους.
Τέλος η BIMCO εκτιμά ότι έως τα τέλη του έτους ο παγκόσμιος στόλος θα αυξηθεί κατά 2,7% εάν επαληθευθούν οι προβλέψεις για διαλύσεις πλοίων συνολικής χωρητικότητας 5 εκατ. DWT.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ