
Η αγορά των δεξαμενόπλοιων μάχεται απέναντι σε θεούς και δαίμονες από το 2017 και μετά, ωστόσο η προσπάθεια αυτή φαίνεται να πέφτει στο κενό ιδιαίτερα καθώς τα ναύλα έχουν υποχωρήσει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, αναφέρει η BIMCO στην τελευταία της έκθεση.
Συγκεκριμένα η BIMCO αναφέρει ότι από τις αρχές του έτους έως σήμερα τα κατά μέσο όρο κέρδη για τα VLCC, τα Suezmax και τα Aframax έχουν διαμορφωθεί στα $6.797, $11.337 και $10.438 ημερησίως αντίστοιχα.
Όσον αφορά τα oil product tankers τύπου LR2, LR1, MR και handysize τα κατά μέσο όρο κέρδη έχουν υποχωρήσει στα $8.961, $6.965, $8.741 και $5.239 αντίστοιχα όπως προκύπτει και από το παρακάτω γράφημα:
Παράλληλα τονίζεται ότι η αγορά των χρονοναυλώσεων ταλαιπωρείται από πολλά σκαμπανεβάσματα για παραπάνω από ένα χρόνο ενώ και η ρευστότητα της εν λόγω αγοράς κρίνεται περιορισμένη.
Σημειώνεται ότι μεταξύ Μαρτίου και Απριλίου τα ναύλα για χρονοναυλώσεις VLCC τριών και πέντε χρόνων μειώθηκαν στα $27.500 από τα $29.500 ημερησίως και στα $24.000 από τα $25.500 ημερησίως αντίστοιχα.
Από την άλλη πλευρά η αύξηση των εισαγωγών αργού από την Κίνα κατά 5,8% κατά το α’ εξάμηνο του έτους αύξησε μεν τη ζήτηση για δεξαμενόπλοια, ωστόσο όχι αρκετά ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση στην αγορά.
Η BIMCO επιπρόσθετα σημειώνει ότι ευτυχώς αποφεύχθηκε μια επιβολή κυρώσεων στις εξαγωγές αμερικανικού αργού προς την Κίνα ύψους 10 εκατ. τόνων, εξέλιξη που θα επιβάρυνε επιπλέον την αγορά των tankers.
Όσον αφορά την προσφορά δεξαμενόπλοιων, η BIMCO τονίζει ότι η υπερπροσφορά εξακολουθεί να πονοκεφαλιάζει τους πλοιοκτήτες και εκτιμά ότι πετρελαιοφόρα συνολικής χωρητικότητας 19 εκατ. DWT θα οδηγηθούν στην διάλυση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ