
Η αγορά των δεξαμενόπλοιων μάχεται απέναντι σε θεούς και δαίμονες από το 2017 και μετά, ωστόσο η προσπάθεια αυτή φαίνεται να πέφτει στο κενό ιδιαίτερα καθώς τα ναύλα έχουν υποχωρήσει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, αναφέρει η BIMCO στην τελευταία της έκθεση.
Συγκεκριμένα η BIMCO αναφέρει ότι από τις αρχές του έτους έως σήμερα τα κατά μέσο όρο κέρδη για τα VLCC, τα Suezmax και τα Aframax έχουν διαμορφωθεί στα $6.797, $11.337 και $10.438 ημερησίως αντίστοιχα.
Όσον αφορά τα oil product tankers τύπου LR2, LR1, MR και handysize τα κατά μέσο όρο κέρδη έχουν υποχωρήσει στα $8.961, $6.965, $8.741 και $5.239 αντίστοιχα όπως προκύπτει και από το παρακάτω γράφημα:
Παράλληλα τονίζεται ότι η αγορά των χρονοναυλώσεων ταλαιπωρείται από πολλά σκαμπανεβάσματα για παραπάνω από ένα χρόνο ενώ και η ρευστότητα της εν λόγω αγοράς κρίνεται περιορισμένη.
Σημειώνεται ότι μεταξύ Μαρτίου και Απριλίου τα ναύλα για χρονοναυλώσεις VLCC τριών και πέντε χρόνων μειώθηκαν στα $27.500 από τα $29.500 ημερησίως και στα $24.000 από τα $25.500 ημερησίως αντίστοιχα.
Από την άλλη πλευρά η αύξηση των εισαγωγών αργού από την Κίνα κατά 5,8% κατά το α’ εξάμηνο του έτους αύξησε μεν τη ζήτηση για δεξαμενόπλοια, ωστόσο όχι αρκετά ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση στην αγορά.
Η BIMCO επιπρόσθετα σημειώνει ότι ευτυχώς αποφεύχθηκε μια επιβολή κυρώσεων στις εξαγωγές αμερικανικού αργού προς την Κίνα ύψους 10 εκατ. τόνων, εξέλιξη που θα επιβάρυνε επιπλέον την αγορά των tankers.
Όσον αφορά την προσφορά δεξαμενόπλοιων, η BIMCO τονίζει ότι η υπερπροσφορά εξακολουθεί να πονοκεφαλιάζει τους πλοιοκτήτες και εκτιμά ότι πετρελαιοφόρα συνολικής χωρητικότητας 19 εκατ. DWT θα οδηγηθούν στην διάλυση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ