
Η αγορά των δεξαμενόπλοιων μάχεται απέναντι σε θεούς και δαίμονες από το 2017 και μετά, ωστόσο η προσπάθεια αυτή φαίνεται να πέφτει στο κενό ιδιαίτερα καθώς τα ναύλα έχουν υποχωρήσει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, αναφέρει η BIMCO στην τελευταία της έκθεση.
Συγκεκριμένα η BIMCO αναφέρει ότι από τις αρχές του έτους έως σήμερα τα κατά μέσο όρο κέρδη για τα VLCC, τα Suezmax και τα Aframax έχουν διαμορφωθεί στα $6.797, $11.337 και $10.438 ημερησίως αντίστοιχα.
Όσον αφορά τα oil product tankers τύπου LR2, LR1, MR και handysize τα κατά μέσο όρο κέρδη έχουν υποχωρήσει στα $8.961, $6.965, $8.741 και $5.239 αντίστοιχα όπως προκύπτει και από το παρακάτω γράφημα:
Παράλληλα τονίζεται ότι η αγορά των χρονοναυλώσεων ταλαιπωρείται από πολλά σκαμπανεβάσματα για παραπάνω από ένα χρόνο ενώ και η ρευστότητα της εν λόγω αγοράς κρίνεται περιορισμένη.
Σημειώνεται ότι μεταξύ Μαρτίου και Απριλίου τα ναύλα για χρονοναυλώσεις VLCC τριών και πέντε χρόνων μειώθηκαν στα $27.500 από τα $29.500 ημερησίως και στα $24.000 από τα $25.500 ημερησίως αντίστοιχα.
Από την άλλη πλευρά η αύξηση των εισαγωγών αργού από την Κίνα κατά 5,8% κατά το α’ εξάμηνο του έτους αύξησε μεν τη ζήτηση για δεξαμενόπλοια, ωστόσο όχι αρκετά ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση στην αγορά.
Η BIMCO επιπρόσθετα σημειώνει ότι ευτυχώς αποφεύχθηκε μια επιβολή κυρώσεων στις εξαγωγές αμερικανικού αργού προς την Κίνα ύψους 10 εκατ. τόνων, εξέλιξη που θα επιβάρυνε επιπλέον την αγορά των tankers.
Όσον αφορά την προσφορά δεξαμενόπλοιων, η BIMCO τονίζει ότι η υπερπροσφορά εξακολουθεί να πονοκεφαλιάζει τους πλοιοκτήτες και εκτιμά ότι πετρελαιοφόρα συνολικής χωρητικότητας 19 εκατ. DWT θα οδηγηθούν στην διάλυση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ