
Η Θάλασσα της Νότιας Κίνας αποτελεί μία από τις κυριότερες εμπορικές διαδρομές πετρελαίου σε παγκόσμιο επίπεδο. Ενδεκτικό παράδειγμα είναι ότι το 2016 το 30% των θαλάσσιων μεταφορών πετρελαίου (15 εκατ. βαρέλια/ημέρα) παγκοσμίως διενεργήθηκε μέσω της Νότιας Σινικής Θάλασσας, ενώ το 90% αυτών διέσχισε τα Στενά της Μαλάκκα, τα οποία αποτελούν τη συντομότερη διαδρομή από χώρες της ΒΑ Ασίας προς Αφρική και Περσικό Κόλπο.
Επιπλέον σύμφωνα με στοιχεία της Energy Information Administration (EIA) των ΗΠΑ μέσω των Στενών της Μαλάκκα μεταφέρονται σε ημερήσια βάση 1,4 εκατ. βαρέλια πετρελαίου με προορισμό την Σιγκαπούρη και την δυτική ακτή της χερσονήσου της Μαλαισίας, όπου διενεργούνται εργασίες διύλισης του πετρελαίου για να παραχθούν πετρελαϊκά προϊόντα.
Η Θάλασσα της Νότιας Κίνας, όπως αναφέρει η πρόσφατη έκθεση της EIA, αποτελεί επιπλέον κύρια εμπορική διαδρομή από τη Μ. Ανατολή. Η Σαουδική Αραβία αποτελεί την μεγαλύτερη πηγή αργού πετρελαίου για τη συγκεκριμένη εμπορική διαδρομή, καθώς πολύ μεγάλο μέρος των εξαγωγών αργού πετρελαίου της χώρας διασχίζει την Νότια Σινική Θάλασσα. Το 2016 εκτιμάται ότι παραπάνω από το ήμισυ των εξαγωγών της Σαουδικής Αραβίας πραγματοποιήθηκαν μέσω της Θάλασσας της Νότιας Κίνας.
Επίσης μέσω της Νότιας Σινικής Θάλασσας πραγματοποιείται το 52% των εξαγωγών αργού πετρελαίου του Ιράν παρά το γεγονός ότι οι αμερικανικές κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στο Ιράν έχουν επηρεάσει σημαντικά την εξαγωγική του δραστηριότητα προς την Ασία και την Ευρώπη.
Η Κίνα, η Ιαπωνία και η Ν. Κορέα αποτελούν τις τρεις πρώτες χώρες των οποίων μεγάλο μέρος των εισαγωγών τους σε πετρέλαιο μεταφέρεται μέσω της Νότιας Σινικής Θάλασσας. Το 2016 υπολογίστηκε ότι το 80% των εισαγωγών πετρελαίου στις παραπάνω τρεις χώρες πραγματοποιήθηκε μέσω της Θάλασσας της Νότιας Κίνας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην τελετή υπογραφής μνημονίων συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για…

Μία ακόμα συμφωνία στα logistics, αυτή τη φορά με την Africa Oil Supply (AOS) στη Γουινέα, υπέγραψε πρόσφατα η NORDEN. Πρόκειται για τη δεύτερη τέτοια συμφωνία της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ