
Οι εταιρείες κρουαζιέρας σε παγκόσμιο επίπεδο εκτιμάται ότι θα μεταφέρουν πάνω από 26 εκατ. επιβάτες εντός του 2018, ενώ ο συγκεκριμένος αριθμός αναμένεται το 2020 να έχει ξεπεράσει τους 27 εκατ. επιβάτες, σύμφωνα με την Cruise Market Watch.
Σε πρόσφατη έκθεση που εξέδωσε η Cruise Industry News αναφέρεται ότι οι εταιρείες ως απόρροια της αυξημένης ζήτησης για κρουαζιέρα θα αναζητήσουν επιπρόσθετο εργατικό δυναμικό είτε για καθήκοντα κατώτερων πληρωμάτων είτε αξιωματικών την επόμενη δεκαετία. Συγκεκριμένα εκτιμάται ότι θα δημιουργούνται 80.000 θέσεις εργασίας ανά έτος στην παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας για τα επόμενα δέκα χρόνια.
Επίσης από την έκθεση της Cruise Industry News προκύπτει ότι το ενδιαφέρον των εταιρειών κρουαζιέρας για νέο εργατικό δυναμικό θα αποτελέσει μεγάλη ευκαιρία για τις χώρες που «τροφοδοτούν» τα πλοία με κατώτερο πλήρωμα, όπως είναι οι Φιλιππίνες, η Ινδονησία, η Ινδία και τα νησιά της Καραϊβικής, καθώς και για εκείνες τις χώρες από όπου παραδοσιακά προέρχονται αξιωματικοί, όπως η Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, οι Κάτω Χώρες, η Γερμανία, η Νορβηγία, η Σουηδία και την Κροατία. Επίσης, χώρες όπως η Μιανμάρ, η Ταϊλάνδη, το Βιετνάμ και η Κίνα αποτελούν νέες πηγές τροφοδοσίας κατώτερων πληρωμάτων.
Ωστόσο η πρόκληση είναι μεγάλη τόσο για τις εταιρείες όσο και για τα πληρώματα, καθώς θα πρέπει στον ίδιο χώρο (στο πλοίο) να συνυπάρχουν άτομα διαφορετικών εθνικοτήτων και πολιτισμών.
Είναι αναγκαίο τα πληρώματα που επανδρώνουν τα κρουαζιερόπλοια να πληρούν υψηλά πρότυπα, καθώς οι κρουαζιέρες αφορούν όχι μόνο την μεταφορά αλλά και την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πελατών.
Οι αξιωματικοί πρέπει συνεχώς να εξοικειώνονται με τις νέες τεχνολογίες, την συμμόρφωση με περιβαλλοντικούς κανονισμούς, ενώ είναι υπεύθυνοι για ένα πλοίο που κοστίζει δισεκατομμύρια και στο οποίο βρίσκονται χιλιάδες επιβαίνοντες. Αναφορικά με τα κατώτερα πληρώματα είναι αναγκαία η γνώση ξένων γλωσσών, η συνεχής εκπαίδευση και η παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου στους πελάτες.
Μια ακόμη σημαντική εξέλιξη στην παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας αποτελεί το ολοένα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την προσέλκυση γυναικών. Ωστόσο εργατικά σωματεία υποστηριζουν ότι υπάρχει χώρος για περισσότερες γυναίκες μέσα σε ένα πλοίο, ακόμα και σε πιο δυναμικές θέσεις, όπως είναι η γέφυρα και το μηχανοστάσιο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ