
Οι ευμετάβλητες σχέσεις Ιράν-ΗΠΑ, οι οποίες μπήκαν σε νέο κύκλο εντάσεων μετά την ανακοίνωση της απόφασης του Αμερικανού Προέδρου Τραμπ να διακόψει την συμμετοχή των ΗΠΑ στην συμφωνία για τα πυρηνικά του Ιράν, ωθούν σε μια σημαντική πτώση των εξαγωγών -κυρίως υγρών φορτίων του Ιράν- ειδικά από το τέλος του 2017.
Συγκεκριμένα σε έκθεσή της η VesselsValue σημειώνει ότι η εποχικότητα που παρατηρείται στον ευρύτερο ναυτιλιακό κλάδο δεν αναμένεται να παρατηρηθεί τόσο έντονα για το 2018.
Έτσι λοιπόν εκτιμάται ότι η ναυλαγορά θα επηρεαστεί το προσεχές διάστημα καθώς από τον Νοέμβριο θα αρχίσουν να εφαρμόζονται οι αμερικανικές κυρώσεις σε λιμένες του Ιράν, με αρνητικό αντίκτυπο για τους κλάδους της ευρύτερης ναυτιλίας και της ενέργειας.
Όπως τονίζει η VesselsValue o μεγαλύτερος όγκος εξαγωγών του Ιράν ανέκαθεν προοριζόταν για την κινεζική αγορά με εξαίρεση τον Δεκέμβριο του 2017 όταν και παρατηρήθηκε μια σημαντική πτώση. Έκτοτε ωστόσο οι κινεζικές εισαγωγές από το Ιράν ακολουθούν μια σταθερή πορεία, η οποία εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί καθότι ο ασιατικός γίγαντας έχει διαμηνύσει ότι θα εξακολουθήσει τις επιχειρηματικές και εμπορικές σχέσεις με το Ιράν παρά τις αμερικανικές κυρώσεις.
Χαρακτηριστικό επίσης είναι το γεγονός ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς των εξαγωγών του Ιράν, καθώς από τον Ιανουάριο του 2018 81 δεξαμενόπλοια έχουν μεταφέρει υγρά φορτία από το Ιράν προς τα λιμάνια όλου του κόσμου, όπως προκύπτει και από τον παρακάτω πίνακα.
Μένει λοιπόν να δούμε αν το προσεχές διάστημα οι Έλληνες πλοιοκτήτες θα είναι αυτοί που θα επηρεαστούν περισσότερο από τις γεωπολιτικές εντάσεις με επίκεντρο το Ιράν.
Πηγή: VesselsValue
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…

Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ