
Ιδιαίτερα θετικά είναι τα μηνύματα για το μέλλον του ιστορικού ναυπηγείου της Σύρου, μετά από χρόνια αδυναμίας να ανταποκριθεί στο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον της διεθνούς ναυπηγοεπισκευής.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις και προβλέψεις, το Νεώριο θα μπορεί να ανταγωνιστεί πολύ σύντομα, όχι μόνο σε τιμές αλλά κυρίως σε ποιότητα, τα ναυπηγεία στην ανατολική Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα. Απότοκο αυτής της νέας προσπάθειας ανασύστασης του ναυπηγείου είναι ότι 25 πλοία, από το Πάσχα μέχρι σήμερα έχουν ήδη επισκευασθεί το Νεώριο. Σημειώνεται πως στις σημερινές εγκαταστάσεις τα πλοία που μπορούν να εξυπηρετηθούν είναι μεσαίας χωρητικότητας, έως 50000 dwt, με ολικό μήκος έως 245 μέτρα.
Σε συνομιλίες των Ναυτικών Χρονικών με τεχνικούς διευθυντές σημαντικών ναυτιλιακών εταιρειών διαφαίνεται η ιδιαίτερη ικανοποίησή τους για την πορεία του ναυπηγείου έπειτα επαφές που είχαν με τη διοίκηση, ενώ πολλές ακόμη -ελληνικών συμφερόντων- ναυτιλιακές εταιρείες φαίνονται πρόθυμες να στηρίξουν το νέο εγχείρημα.
Επιπλέον, έγκυρες πηγές αναφέρουν πως το σωματείο εργαζομένων του ναυπηγείου φαίνεται ιδιαίτερα πρόθυμο, ενώ επιδεικνύει πρωτότυπο, για τα ελληνικά δεδομένα, επαγγελματισμό κατά τις επαφές του με τη ναυτιλιακή αγορά.
Άλλωστε, όσο και να θέλει ένας επιχειρηματίας να επενδύσει σε ένα ναυπηγείο είναι οι εργαζόμενοι με τον επαγγελματισμό, τη σύνεση και την εργατικότητά τους που μπορούν να το καταστήσουν ανταγωνιστικό ή απαγορευτικό. Ευελπιστούμε ότι οι καιροί άλλαξαν και όλοι οι εργαζόμενοι στο χώρο της ευρύτερης ναυτιλιακής βιομηχανίας αντιλαμβανόμαστε πως πρέπει πλέον να κινηθούμε εντατικά για να ανταγωνιστούμε τους γείτονές μας, και όχι μόνο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ