
Ιδιαίτερα θετικά είναι τα μηνύματα για το μέλλον του ιστορικού ναυπηγείου της Σύρου, μετά από χρόνια αδυναμίας να ανταποκριθεί στο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον της διεθνούς ναυπηγοεπισκευής.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις και προβλέψεις, το Νεώριο θα μπορεί να ανταγωνιστεί πολύ σύντομα, όχι μόνο σε τιμές αλλά κυρίως σε ποιότητα, τα ναυπηγεία στην ανατολική Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα. Απότοκο αυτής της νέας προσπάθειας ανασύστασης του ναυπηγείου είναι ότι 25 πλοία, από το Πάσχα μέχρι σήμερα έχουν ήδη επισκευασθεί το Νεώριο. Σημειώνεται πως στις σημερινές εγκαταστάσεις τα πλοία που μπορούν να εξυπηρετηθούν είναι μεσαίας χωρητικότητας, έως 50000 dwt, με ολικό μήκος έως 245 μέτρα.
Σε συνομιλίες των Ναυτικών Χρονικών με τεχνικούς διευθυντές σημαντικών ναυτιλιακών εταιρειών διαφαίνεται η ιδιαίτερη ικανοποίησή τους για την πορεία του ναυπηγείου έπειτα επαφές που είχαν με τη διοίκηση, ενώ πολλές ακόμη -ελληνικών συμφερόντων- ναυτιλιακές εταιρείες φαίνονται πρόθυμες να στηρίξουν το νέο εγχείρημα.
Επιπλέον, έγκυρες πηγές αναφέρουν πως το σωματείο εργαζομένων του ναυπηγείου φαίνεται ιδιαίτερα πρόθυμο, ενώ επιδεικνύει πρωτότυπο, για τα ελληνικά δεδομένα, επαγγελματισμό κατά τις επαφές του με τη ναυτιλιακή αγορά.
Άλλωστε, όσο και να θέλει ένας επιχειρηματίας να επενδύσει σε ένα ναυπηγείο είναι οι εργαζόμενοι με τον επαγγελματισμό, τη σύνεση και την εργατικότητά τους που μπορούν να το καταστήσουν ανταγωνιστικό ή απαγορευτικό. Ευελπιστούμε ότι οι καιροί άλλαξαν και όλοι οι εργαζόμενοι στο χώρο της ευρύτερης ναυτιλιακής βιομηχανίας αντιλαμβανόμαστε πως πρέπει πλέον να κινηθούμε εντατικά για να ανταγωνιστούμε τους γείτονές μας, και όχι μόνο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ