Τα δικαιώματα των επιβατών στις ακτοπλοϊκές μεταφορές

Τα δικαιώματα των επιβατών στις ακτοπλοϊκές μεταφορές

150
Τα δικαιώματα των επιβατών στις ακτοπλοϊκές μεταφορές

Η ακτοπλοΐα παρουσιάζει αυξημένη κινητικότητα κατά τη θερινή περίοδο, ωστόσο ελάχιστοι είναι αυτοί που γνωρίζουν πως να αξιοποιήσουν στον μέγιστο βαθμό τα πλεονεκτήματα των ακτοπλοϊκών μεταφορών.

Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας και η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» με αφορμή την ενημερωτική τους δράση για τα δικαιώματα των επιβατών στις ακτοπλοϊκές μεταφορές, η οποία πραγματοποιείται σήμερα Τρίτη 10 Ιουλίου στο λιμάνι του Πειραιά , επεσήμαναν το τι πρέπει να προσέχουν οι ενδιαφερόμενοι όταν ταξιδεύουν και ποια είναι τα δικαιώματά τους έναντι των προμηθευτών (ακτοπλοϊκών εταιρειών, ταξιδιωτικών πρακτορείων κλπ.)

Συγκεκριμένα κατά την κράτηση του εισιτηρίου τους οι επιβάτες θα πρέπει να είναι πλήρως ενήμεροι για την συνολική τιμή του εισιτηρίου ενώ θα πρέπει να γίνονται γνωστές τυχόν εκπτώσεις. Παράλληλα, είναι σημαντικό να τονιστεί ότι από τη στιγμή που η κράτηση του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου γίνεται ηλεκτρονικά η τιμή του δεν μπορεί να αλλάξει μέχρι την ημερομηνία που συμφωνήθηκε η παραλαβή ή η πληρωμή του. Η πληρωμή του εισιτηρίου μέσω πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας δεν επιφέρει καμία επιβάρυνση ενώ άτομα με αναπηρία ή μειωμένης κινητικότητας με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, δικαιούνται έκπτωση 50% επί του ναύλου επιβάτη.

Οι επιβάτες οφείλουν να προσέρχονται στο πλοίο τουλάχιστον μισή ώρα πριν την προγραμματισμένη ώρα απόπλου και σε περίπτωση που επιθυμούν να μεταφέρουν όχημα τουλάχιστον μία ώρα πριν. Επιπρόσθετα, εάν το ταξίδι ακυρωθεί με υπαιτιότητα του μεταφορέα, τότε οι επιβάτες έχουν δικαίωμα πλήρους αποζημίωσης εκτός αν ενημερωθούν μια εβδομάδα πριν από τον προγραμματισμένο απόπλου και τους επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου. Εάν ο απόπλους καθυστερήσει εξαιτίας βλάβης ή ζημιάς οι επιβάτες μπορούν να υπαναχωρήσουν και να τους καταβληθεί το αντίτιμο του εισιτηρίου εκτός εάν η καθυστέρηση είναι μικρότερη των 90 λεπτών, ενώ δεν δικαιούνται αποζημίωση στις περιπτώσεις καθυστέρησης, διακοπής και ακύρωσης του δρομολογίου εφόσον οφείλονται σε λόγους δημόσιας τάξης και ασφάλειας. Μετά την έκδοση του εισιτηρίου οι επιβάτες δικαιούνται να μεταφέρουν δωρεάν χειραποσκευές έως 50 κιλών, ενώ σε περίπτωση που υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις και μέχρι 48 ώρες πριν τον απόπλου έχουν δικαίωμα τροποποίησης του εισιτηρίου τους.

Μετά το ταξίδι και μέσα σε διάστημα δύο μηνών από το τέλος του ταξιδιού μπορούν να διαμαρτυρηθούν κατά της ακτοπλοϊκής εταιρείας, του εκδότη του εισιτηρίου, του κατά λιμένα οριζόμενου ναυτικού πράκτορα ή του φορέα εκμετάλλευσης του λιμενικού τερματικού σταθμού, κάνοντας χρήση του ειδικού εντύπου παραπόνων τα οποία είναι διαθέσιμα εντός του πλοίου, στα γραφεία έκδοσης εισιτηρίων, στις λιμενικές Αρχές και τις λιμενικές εγκαταστάσεις. Τέλος, εφόσον δικαιούνται επιστροφή ναύλου ή αποζημίωση (π.χ. λόγω ανυπαίτιας τροποποίησης του δρομολογίου ), οφείλουν να παραδώσουν αυτούσιο το σώμα του εισιτηρίου τους ή το απόκομμά του στην ακτοπλοϊκή εταιρεία ή στον εκδότη ή στον, κατά λιμένα, οριζόμενο από την εταιρεία ναυτικό πράκτορα έως και 7 ημέρες μετά την προγραμματισμένη αναχώρηση του πλοίου.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.