
Οι ναυτιλιακές εταιρείες στην Γερμανία εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους για το μέλλον της εγχώριας ναυτιλίας. Όπως μεταδίδουν γερμανικά ειδησεογραφικά μέσα, μια μεγάλη ανησυχία προέρχεται από τις αλλαγές που επέρχονται στην διοίκηση και ιδιοκτησία της HSH Nordbank, που θα μπορούσαν, κατά τον πρόεδρο της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών Alfred Hartmann, να οδηγήσουν σε περαιτέρω πώληση περίπου 450 πλοίων.
Μιλώντας στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Alfred Hartmann δήλωσε ότι «εάν αυτά τα πλοία οδηγηθούν στο εξωτερικό, αυτό σημαίνει μία σημαντική αιμορραγία για την Γερμανία ως ναυτιλιακό κέντρο».
Όπως σημειώνουν τα γερμανικά μέσα το πρόβλημα δεν είναι καινούριο και οι ρίζες του θα πρέπει να αναζητηθούν στα χρόνια της ναυτιλιακής «ευδαιμονίας», προ του 2008, όταν οι γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες είχαν προχωρήσει σε αθρόες αγορές πλοίων. Ωστόσο, η κρίση που ακολούθησε, ως αποτέλεσμα της υπερπροσφοράς χωρητικότητας και της μείωσης του ρυθμού ανάπτυξης του παγκοσμίου εμπορίου, είχε σαν αποτέλεσμα την αδυναμία αρκετών ναυτιλιακών της Γερμανίας να αποπληρώσουν τα δάνειά τους στα τραπεζικά ιδρύματα, γεγονός που στοίχισε αρκετά δισεκατομμύρια και στις τράπεζες. Συνέπεια αυτών, ο εμπορικός στόλος της Γερμανίας από 3.784 πλοία που αριθμούσε το 2011 έφτασε στα μέσα του 2017 να αριθμεί 2.720.
Ως αγοραστές εμφανίζονται πλέον ναυτιλιακές από άλλες χώρες, όπως είναι η Ελλάδα, οι οποίες πετυχαίνουν την απόκτηση πλοίων σε τιμές έως 50 ή ακόμα και έως 70% κάτω από την αρχική τιμή αγοράς των πλοίων. Αυτή η πραγματικότητα είναι, μεταξύ άλλων, που επιτείνει την ανησυχία των Γερμανών εφοπλιστών για «από-γερμανισμό» της ναυτιλίας της χώρας.
Κατά τον κ. Hartmann αυτός είναι ένας υπαρκτός κίνδυνος, που πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα, ενώ ο ίδιος δηλώνει ότι «εάν οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων στον χώρο της ναυτιλίας δεν έχουν έδρα στην Γερμανία, τότε μειώνεται και ο βαθμός σχέσης τους και με την γερμανική ναυπηγική βιομηχανία», η οποία προσφέρει εργασία σε σχεδόν 70.000 άτομα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ