
Οι ναυτιλιακές εταιρείες στην Γερμανία εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους για το μέλλον της εγχώριας ναυτιλίας. Όπως μεταδίδουν γερμανικά ειδησεογραφικά μέσα, μια μεγάλη ανησυχία προέρχεται από τις αλλαγές που επέρχονται στην διοίκηση και ιδιοκτησία της HSH Nordbank, που θα μπορούσαν, κατά τον πρόεδρο της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών Alfred Hartmann, να οδηγήσουν σε περαιτέρω πώληση περίπου 450 πλοίων.
Μιλώντας στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Alfred Hartmann δήλωσε ότι «εάν αυτά τα πλοία οδηγηθούν στο εξωτερικό, αυτό σημαίνει μία σημαντική αιμορραγία για την Γερμανία ως ναυτιλιακό κέντρο».
Όπως σημειώνουν τα γερμανικά μέσα το πρόβλημα δεν είναι καινούριο και οι ρίζες του θα πρέπει να αναζητηθούν στα χρόνια της ναυτιλιακής «ευδαιμονίας», προ του 2008, όταν οι γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες είχαν προχωρήσει σε αθρόες αγορές πλοίων. Ωστόσο, η κρίση που ακολούθησε, ως αποτέλεσμα της υπερπροσφοράς χωρητικότητας και της μείωσης του ρυθμού ανάπτυξης του παγκοσμίου εμπορίου, είχε σαν αποτέλεσμα την αδυναμία αρκετών ναυτιλιακών της Γερμανίας να αποπληρώσουν τα δάνειά τους στα τραπεζικά ιδρύματα, γεγονός που στοίχισε αρκετά δισεκατομμύρια και στις τράπεζες. Συνέπεια αυτών, ο εμπορικός στόλος της Γερμανίας από 3.784 πλοία που αριθμούσε το 2011 έφτασε στα μέσα του 2017 να αριθμεί 2.720.
Ως αγοραστές εμφανίζονται πλέον ναυτιλιακές από άλλες χώρες, όπως είναι η Ελλάδα, οι οποίες πετυχαίνουν την απόκτηση πλοίων σε τιμές έως 50 ή ακόμα και έως 70% κάτω από την αρχική τιμή αγοράς των πλοίων. Αυτή η πραγματικότητα είναι, μεταξύ άλλων, που επιτείνει την ανησυχία των Γερμανών εφοπλιστών για «από-γερμανισμό» της ναυτιλίας της χώρας.
Κατά τον κ. Hartmann αυτός είναι ένας υπαρκτός κίνδυνος, που πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα, ενώ ο ίδιος δηλώνει ότι «εάν οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων στον χώρο της ναυτιλίας δεν έχουν έδρα στην Γερμανία, τότε μειώνεται και ο βαθμός σχέσης τους και με την γερμανική ναυπηγική βιομηχανία», η οποία προσφέρει εργασία σε σχεδόν 70.000 άτομα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ