
Οι ναυτιλιακές εταιρείες στην Γερμανία εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους για το μέλλον της εγχώριας ναυτιλίας. Όπως μεταδίδουν γερμανικά ειδησεογραφικά μέσα, μια μεγάλη ανησυχία προέρχεται από τις αλλαγές που επέρχονται στην διοίκηση και ιδιοκτησία της HSH Nordbank, που θα μπορούσαν, κατά τον πρόεδρο της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών Alfred Hartmann, να οδηγήσουν σε περαιτέρω πώληση περίπου 450 πλοίων.
Μιλώντας στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Alfred Hartmann δήλωσε ότι «εάν αυτά τα πλοία οδηγηθούν στο εξωτερικό, αυτό σημαίνει μία σημαντική αιμορραγία για την Γερμανία ως ναυτιλιακό κέντρο».
Όπως σημειώνουν τα γερμανικά μέσα το πρόβλημα δεν είναι καινούριο και οι ρίζες του θα πρέπει να αναζητηθούν στα χρόνια της ναυτιλιακής «ευδαιμονίας», προ του 2008, όταν οι γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες είχαν προχωρήσει σε αθρόες αγορές πλοίων. Ωστόσο, η κρίση που ακολούθησε, ως αποτέλεσμα της υπερπροσφοράς χωρητικότητας και της μείωσης του ρυθμού ανάπτυξης του παγκοσμίου εμπορίου, είχε σαν αποτέλεσμα την αδυναμία αρκετών ναυτιλιακών της Γερμανίας να αποπληρώσουν τα δάνειά τους στα τραπεζικά ιδρύματα, γεγονός που στοίχισε αρκετά δισεκατομμύρια και στις τράπεζες. Συνέπεια αυτών, ο εμπορικός στόλος της Γερμανίας από 3.784 πλοία που αριθμούσε το 2011 έφτασε στα μέσα του 2017 να αριθμεί 2.720.
Ως αγοραστές εμφανίζονται πλέον ναυτιλιακές από άλλες χώρες, όπως είναι η Ελλάδα, οι οποίες πετυχαίνουν την απόκτηση πλοίων σε τιμές έως 50 ή ακόμα και έως 70% κάτω από την αρχική τιμή αγοράς των πλοίων. Αυτή η πραγματικότητα είναι, μεταξύ άλλων, που επιτείνει την ανησυχία των Γερμανών εφοπλιστών για «από-γερμανισμό» της ναυτιλίας της χώρας.
Κατά τον κ. Hartmann αυτός είναι ένας υπαρκτός κίνδυνος, που πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα, ενώ ο ίδιος δηλώνει ότι «εάν οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων στον χώρο της ναυτιλίας δεν έχουν έδρα στην Γερμανία, τότε μειώνεται και ο βαθμός σχέσης τους και με την γερμανική ναυπηγική βιομηχανία», η οποία προσφέρει εργασία σε σχεδόν 70.000 άτομα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Με την αβεβαιότητα να αποτελεί το νέο status quo του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας ναυτιλίας, η δραστηριότητα των πλοιοκτητών στη δευτερογενή αγορά bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ