
Εγκαινιάστηκε την Τετάρτη 4 Ιουλίου ένας νέος κρατικός φορέας με απόφαση της νοτιοκορεατικής κυβέρνησης, που θέτει στόχο την στήριξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Η συγκρότηση του νέου φορέα, που φέρει την ονομασία «Korea Ocean Business Corporation», έρχεται σε συνέχεια των υποσχέσεων του Κορεάτη προέδρου Μουν Τζε-ιν για λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων που θα επιτρέψουν την αναζωογόνηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας της χώρας, που βρέθηκε στα πρόθυρα της κατάρρευσης μετά την πτώχευση της Hanjin Shipping.
Συγκεκριμένα, στους στόχους του νέου φορέα είναι: η επένδυση σε νέα πλοία ή η παροχή εγγυήσεων πληρωμής για παραγγελίες νέων πλοίων· η αγορά μεταχειρισμένων πλοίων και η εκ νέου ναύλωσή τους· η παροχή πληροφοριών σχετικά με την αγορά στους ναυλωτές για την υποστήριξη των συναλλαγών τους· η σταθεροποίηση ναυτιλιακών εταιρειών με παροχή βοήθειας για την αντικατάσταση των μεγάλης ηλικίας πλοίων τους, καθώς και η εφαρμογή ενός εθνικού συστήματος που θα παρέχει υποστήριξη στη ναυτιλιακή βιομηχανία σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Όπως μεταδίδουν τα νοτιοκορεατικά ειδησεογραφικά μέσα η δημιουργία του «Korea Ocean Business Corporation», που διαθέτει κεφάλαια ύψους άνω των $4,4 δις., θα βοηθήσει στην αύξηση των παραγγελιών νέων πλοίων, ενώ θα παρέχει οικονομική στήριξη για την ναυπήγηση πλοίων.
Πιο αναλυτικά, ο νέος φορέας σχεδιάζει να υποστηρίξει τη ναυπήγηση 200 νέων πλοίων για τις εγχώριες ναυτιλιακές εταιρείες εντός της επομένης τριετίας. Η κυβέρνηση θα προβεί σε επένδυση ιδίων κεφαλαίων ύψους 30% επί του κόστους ναυπήγησης για 40 πλοία, ενώ θα παράσχει εγγυήσεις πληρωμών έως ένα ορισμένο ποσό για τα υπόλοιπα 160 πλοία. Να σημειωθεί ότι από την κρατική στήριξη έχει εξαιρεθεί η Hyundai Merchant Marine, καθώς έχει ήδη δεχθεί παραγγελίες για 20 μεγάλα containership αξίας άνω των $2,6 δις, μέσω ενός νέου προγράμματος υποστήριξης ναυπηγήσεων.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Η Βραζιλία, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ζάχαρης διεθνώς (23,6% παγκόσμιας παραγωγής), σημείωσε πτώση στις διά θαλάσσης εξαγωγές του εν λόγω…
Τα ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Δούναβη στην Ουγγαρία επηρεάζουν την ενδοποτάμια ναυτιλία, τη γεωργία και τα τοπικά οικοσυστήματα, αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού…
Οι συνιστώσες της προσφοράς στην αγορά των δεξαμενόπλοιων βρίσκονται στο επίκεντρο πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson, η οποία εστιάζει σε παραγγελίες, παραδόσεις και αξίες…
Chalkis Shipyards S.A., a leading player in ship repair and refit services, has officially received ISO 14001:2015 certification from Bureau Veritas, recognizing its robust…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ