
Εγκαινιάστηκε την Τετάρτη 4 Ιουλίου ένας νέος κρατικός φορέας με απόφαση της νοτιοκορεατικής κυβέρνησης, που θέτει στόχο την στήριξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Η συγκρότηση του νέου φορέα, που φέρει την ονομασία «Korea Ocean Business Corporation», έρχεται σε συνέχεια των υποσχέσεων του Κορεάτη προέδρου Μουν Τζε-ιν για λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων που θα επιτρέψουν την αναζωογόνηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας της χώρας, που βρέθηκε στα πρόθυρα της κατάρρευσης μετά την πτώχευση της Hanjin Shipping.
Συγκεκριμένα, στους στόχους του νέου φορέα είναι: η επένδυση σε νέα πλοία ή η παροχή εγγυήσεων πληρωμής για παραγγελίες νέων πλοίων· η αγορά μεταχειρισμένων πλοίων και η εκ νέου ναύλωσή τους· η παροχή πληροφοριών σχετικά με την αγορά στους ναυλωτές για την υποστήριξη των συναλλαγών τους· η σταθεροποίηση ναυτιλιακών εταιρειών με παροχή βοήθειας για την αντικατάσταση των μεγάλης ηλικίας πλοίων τους, καθώς και η εφαρμογή ενός εθνικού συστήματος που θα παρέχει υποστήριξη στη ναυτιλιακή βιομηχανία σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Όπως μεταδίδουν τα νοτιοκορεατικά ειδησεογραφικά μέσα η δημιουργία του «Korea Ocean Business Corporation», που διαθέτει κεφάλαια ύψους άνω των $4,4 δις., θα βοηθήσει στην αύξηση των παραγγελιών νέων πλοίων, ενώ θα παρέχει οικονομική στήριξη για την ναυπήγηση πλοίων.
Πιο αναλυτικά, ο νέος φορέας σχεδιάζει να υποστηρίξει τη ναυπήγηση 200 νέων πλοίων για τις εγχώριες ναυτιλιακές εταιρείες εντός της επομένης τριετίας. Η κυβέρνηση θα προβεί σε επένδυση ιδίων κεφαλαίων ύψους 30% επί του κόστους ναυπήγησης για 40 πλοία, ενώ θα παράσχει εγγυήσεις πληρωμών έως ένα ορισμένο ποσό για τα υπόλοιπα 160 πλοία. Να σημειωθεί ότι από την κρατική στήριξη έχει εξαιρεθεί η Hyundai Merchant Marine, καθώς έχει ήδη δεχθεί παραγγελίες για 20 μεγάλα containership αξίας άνω των $2,6 δις, μέσω ενός νέου προγράμματος υποστήριξης ναυπηγήσεων.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ