
Πριν από λίγες ημέρες δημοσιεύτηκε «Environmental Research Letters» μία νέα μελέτη από το Εθνικό Ωκεανογραφικό Κέντρο του Ηνωμένου Βασιλείου (National Oceanography Centre – NOC), η οποία κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στην διεθνή κοινότητα. Συγκεκριμένα οι ερευνητές εκτιμούν ότι η πιθανή άνοδος της στάθμης των θαλασσών μπορεί να επιφέρει έως το 2100 ένα κόστος στην παγκόσμια οικονομία, σε ετήσια βάση, που θα αγγίζει τα $14 τρις.
Η εξέλιξη αυτή, προειδοποιεί η συγκεκριμένη έρευνα, θα έλθει στην περίπτωση που υπάρξει αποτυχία στην επίτευξη του στόχου συγκράτησης της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη μέχρι τους 2°C σε σχέση με τα επίπεδα της προβιομηχανικής περιόδου.
Σύμφωνα με τους ερευνητές οι χώρες με υψηλά-μεσαία εισοδήματα, όπως η Κίνα, θα κληθούν να καταβάλουν υψηλότερο τίμημα εξαιτίας των εντεινόμενων πλημμυρών, ενώ οι χώρες με υψηλότερα εισοδήματα θα υποστούν μικρότερες συνέπειες, λόγω των υφιστάμενων υψηλών επιπέδων στις υποδομές προστασίας των ακτών τους.
Η δρ. Svetlana Jevrejeva, που αποτελεί την κύρια υπεύθυνη της έρευνας, αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «περισσότεροι από 600 εκατομμύρια άνθρωποι ζουν σε παράκτιες περιοχές, οι οποίες βρίσκονται σε ύψος λιγότερο από 10 μέτρα πάνω από την στάθμη της θάλασσας». Σε περίπτωση υπερθέρμανσης του κλίματος, οι συνέπειες για τα εκατομμύρια αυτών των ανθρώπων θα είναι δραματικές.
Κατά την δρα Jevrejeva σε περίπτωση αύξησης της θερμοκρασίας προς το όριο του 1,5°C, μέχρι το 2100, η μέση στάθμη της θάλασσας θα έχει αυξηθεί κατά 0,52 μέτρα. Ωστόσο, εάν το όριο των 2°C δεν επιτευχθεί τότε «θα δούμε μια μέση άνοδο της στάθμης της θάλασσας της τάξης των 0,86 μέτρων και στη χειρότερη περίπτωση, μέση άνοδο που θα φθάσει το 1,8 μέτρα».
Ενδεικτικά εκτιμάται ότι στην περίπτωση αύξησης της στάθμης της θάλασσας κατά 1,8 μέτρα το παγκόσμιο εκτιμώμενο κόστος των πλημμυρών εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα $27 τρις, ετησίως, που ισοδυναμεί με το 2,8% του παγκόσμιου ΑΕΠ το 2100.
Για την επικεφαλής της έρευνας «τα αποτελέσματα αυτά δίνουν έμφαση στην προσπάθεια να καταβληθούν ακόμα μεγαλύτερες προσπάθειες για την άμβλυνση των αυξανόμενων παγκόσμιων θερμοκρασιών».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Εν μέσω του εμπορικού πολέμου μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου, η Κίνα έχει προβεί σε ενέργειες για διαφοροποίηση των εισαγωγών της σε ορισμένα…
Καθώς η αναζωογόνηση των εγχώριων ναυπηγείων συνιστά πλέον επιτακτική προτεραιότητα της Ιαπωνίας, το Τόκιο δρομολογεί την πιο φιλόδοξη προσπάθεια των τελευταίων δεκαετιών προς αυτή…
Έναν ισχυρό ενεργειακό πόλο, με σημαντική παρουσία στην Ελλάδα και δυναμική επέκταση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δημιουργούν οι Όμιλοι Motor Oil και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω…
Η ναυτιλία, ως θεμέλιος λίθος του παγκόσμιου εμπορίου, καλείται να επανακαθορίσει τη θέση και τον ρόλο της σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον, όπου οι…
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ