
Δύο χρόνια έχουν περάσει από τη διάνοιξη της νέας διώρυγας του Παναμά, γεγονός που αποτέλεσε ορόσημο για το παγκόσμιο εμπόριο και την ποντοπόρο ναυτιλία. Μέσω της διάνοιξης της νέας διώρυγας μπόρεσαν να διέλθουν από το συγκεκριμένο πέρασμα πλοία μεγαλύτερης χωρητικότητας από εκείνα που διέσχιζαν την παλιά διώρυγα.
Στο διάστημα των δύο ετών λειτουργίας της νέας διώρυγας του Παναμά εκτιμάται ότι εξυπηρετήθηκαν γύρω στα 3.745 πλοία κατηγορίας Neopanamax.
Ορισμένα σημεία – σταθμοί στην περίοδο λειτουργίας της νέας διώρυγας του Παναμά είναι ότι:
• Τον περασμένο Μάιο διέπλευσαν από τη διώρυγα πλοία συνολικής χωρητικότητας 38,1 εκατ. τόνων, καταγράφοντας μηνιαίο ρεκόρ.
• Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο που έχει διασχίσει τη διώρυγα του Παναμά είναι το «Norwegian Bliss», χωρητικότητας 168.000 τόνων με ικανότητα μεταφοράς 5.000 επιβατών.
• Το μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχει διαπλεύσει τη νέα διώρυγα του Παναμά είναι το «CMA CGM Theodore Roosevelt», χωρητικότητας 14.414 TEUs, τον περασμένο Αύγουστο.
• Από τις 26 Ιουνίου 2016 όταν και πραγματοποιήθηκε η διάνοιξη της νέας διώρυγας του Παναμά έως σήμερα, η νέα διώρυγα έχει υποδεχθεί 358 πλοία μεταφοράς LNG, ενώ τον περασμένο Απρίλιο για πρώτη φορά μέσα σε μία ημέρα εξυπηρέτησε 3 πλοία μεταφοράς LNG.
Εκπρόσωπος της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά ανέφερε ότι η νέα διώρυγα έχει επαναπροσδιορίσει τις παγκόσμιες εμπορικές ροές και ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες αποκτούν οικονομίες κλίμακας μέσα από τη δυνατότητα διέλευσης που δίνεται ειδικά σε πλοία κατηγορίας Neopanamax. Ο ίδιος προσέθεσε επίσης ότι ο προσεκτικός σχεδιασμός των λειτουργιών της Νέας Διώρυγας του Παναμά θα συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου στο μέλλον.
Έχει επίσης ενδιαφέρον, όπως αναφέρεται στο δελτίο Τύπου της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά για την επέτειο των δύο ετών της νέας διώρυγας, ότι σε προτεραιότητα έχει τεθεί η προστασία του περιβάλλοντος καθώς το 60% νου νερού στα φράγματα ανακυκλώνεται. Παράλληλος στόχος τη Αρχής της Διώρυγας είναι να μειωθεί το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα στον Παναμά μέσα στα επόμενα 10 χρόνια.
Φωτό- Βίντεο: pancanal.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ