
Oι παγκόσμιες αγορές εξακολουθούν να ισορροπούν σε τεντωμένο σχοινί μετά τις εμπορικές διαμάχες των ΗΠΑ με τον υπόλοιπο κόσμο και κυρίως με την Κίνα. Οι δασμοί στις εισαγωγές προϊόντων και η εχθρική ρητορική για ακόμη μία εβδομάδα ήταν στο επίκεντρο του παγκοσμίου ενδιαφέροντος με τον Αμερικανό Πρόεδρο Τραμπ να επισημαίνει ότι απλώς ανταποκρίνεται σε μία κατάσταση η οποία προϋπήρχε.
Eίναι χαρακτηριστικό ότι η Κίνα εξάγει περίπου το 4% του ΑΕΠ της προς τις ΗΠΑ όταν οι HΠΑ αντίστοιχα εξάγουν μόνο το 0,7% του ΑΕΠ της προς τον κινεζικό Δράκο- εξού και αυτή η υπεροψία και υπεραισιοδοξία Τραμπ ότι εν τέλει αυτός θα είναι ο νικητής σε αυτόν τον εμπορικό πόλεμο που μαίνεται. Aπό την πλευρά της η Κεντρική Τράπεζα της Κίνας αποφάσισε την Κυριακή 24 Ιουνίου να μειώσει τα ελάχιστα χρηματικά διαθέσιμα των κινέζικων τραπεζών για τρίτη φορά φέτος με σκοπό να απελευθερωθεί στην αγορά ρευστότητα ύψους $108 δις.
Οι βιομηχανικές μετοχές ήρθαν αντιμέτωπες με το μεγαλύτερο sell-off της προηγούμενης εβδομάδας, απόρροια των νέων εμπορικών δασμών που παρεμποδίζουν το διεθνές εμπόριο και κατά συνέπεια την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη. Για το λόγο αυτό είδαμε τις οικονομικά «ευαίσθητες» μετοχές να πλήττονται.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο από την άλλη πλευρά, οι διακυμάνσεις της στερλίνας επηρεάζουν σημαντικά την επίδοση των αγορών: υπενθυμίζεται ότι η πρόσφατη υποτίμηση του βρετανικού νομίσματος εν μέσω της συνεχούς απειλής για ένα Brexit, έχουν ενισχύσει τον FTSE 100 κατά σχεδόν 10% τους τελευταίους τρεις μήνες, όταν οι αγορές των ΗΠΑ κατά το ίδιο διάστημα έχουν ενισχυθεί κατά 3%.
Tέλος αυτήν την εβδομάδα το βλέμμα των αγορών στρέφεται στην Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ η οποία θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 28 και Παρασκευή 29 Ιουνίου 2018 με αντικείμενο το Brexit, το διεθνές εμπόριο και το προσφυγικό να είναι στην κορυφή της ατζέντας.
https://www.quiltercheviot.com/uk/private-client/
Πηγή: QUILTER CHEVIOT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…

H AD Ports Group εξήγγειλε την υπογραφή συμφωνίας με τον κολοσσό της ναυτιλίας τακτικών γραμμών CMA CGM, προκειμένου να επεκτείνουν τον κοινό τερματικό σταθμό…

Ένα τεχνολογικά εξελιγμένο πλοίο ιχθυοκαλλιέργειας παραδόθηκε την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου, στην πόλη Τζαντσιάνγκ της επαρχίας Γκουανγκντόνγκ, που είναι ένα δυναμικό οικονομικό κέντρο στη νότια…

Η VANOS Defense, τμήμα της VANOS S.A., συμμετείχε στην άσκηση “ΤΑΜΣ – Αίσιος Οιωνός 2025”, συμβάλλοντας ενεργά στη διασφάλιση επιχειρησιακής ετοιμότητας, παρουσιάζοντας νέες τεχνολογίες…

Η κινεζική αγορά σόγιας παρουσίασε αξιοσημείωτη μετατόπιση ροών τον Οκτώβριο, καθώς για δεύτερο συνεχόμενο μήνα δεν καταγράφηκε καμία εισαγωγή από τις ΗΠΑ, την ώρα…

Μια απόπειρα να υπάρξει συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες θα αποδεσμευθούν από τα ορυκτά καύσιμα αφαιρέθηκε από το πιο πρόσφατο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ