Το πρώτο RoPax ferry υδρογόνου είναι προ των πυλών

Το πρώτο RoPax ferry υδρογόνου είναι προ των πυλών

131
Το πρώτο RoPax ferry υδρογόνου είναι προ των πυλών

Το σκωτσέζικο ναυπηγείο κατασκευής εμπορικών πλοίων, Ferguson Marine, κατάφερε να κερδίσει μια προσφορά για την χρηματοδότηση εκ μέρους της ΕΕ αναφορικά με την κατασκευή του πρώτου RoPax ferry που θα λειτουργεί με τη χρήση υδρογόνου.

Συγκεκριμένα ο εκπρόσωπος του Ferguson Marine, John Morgan, δήλωσε: «Στόχος μας είναι να εγκαινιάσουμε το πρώτο ferry υδρογόνου μέχρι το 2021. Υπάρχουν ελάχιστα groups στην ευρωπαϊκή αγορά που συμμερίζονται τις ίδιες φιλοδοξίες και ευελπιστούμε ότι το δικό μας θα αποτελέσει το πρώτο ferry προς αυτή την κατεύθυνση το οποίο θα μεταφέρει τόσο επιβάτες όσο και οχήματα».

Επισημαίνεται ότι το HySeas III project, όπως ονομάζεται, τελεί υπό την αιγίδα και του Πανεπιστημίου του St. Andrews. Η εν λόγω κοινοπραξία περιλαμβάνει ακόμα την προμηθεύτρια εταιρεία συστημάτων υψηλής τεχνολογίας, Kongsberg, την δανέζικη εταιρεία Ballard Power Systems Europe, τον προμηθευτή υδρογόνου McPhy, την γερμανική εταιρεία αεροναυπηγικής DLR και την ένωση των κατασκευαστριών εταιρειών ferry, Interferry. Τονίζεται επίσης ότι η χρηματοδότηση του project θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του προγράμματος έρευνας και ανάπτυξης European Union’s Horizon 2020.

Υπενθυμίζεται ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η βιομηχανία του RoPax προσανατολίζεται προς την «πράσινη» πρόωση καθώς το 2012 το ναυπηγείο είχε καθελκύσει το πρώτο ferry που κινείται με τη χρήση μπαταριών υδρογόνου με το όνομα Hallaig. Τέλος και τον Νοέμβριο του 2017 στο Ηνωμένο Βασίλειο εγκαινιάστηκε το πρώτο ferry με κινητήρες διπλού καυσίμου (diesel και LNG) νέας γενιάς.

Φωτό: Ferguson Marine

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.