
Το σκωτσέζικο ναυπηγείο κατασκευής εμπορικών πλοίων, Ferguson Marine, κατάφερε να κερδίσει μια προσφορά για την χρηματοδότηση εκ μέρους της ΕΕ αναφορικά με την κατασκευή του πρώτου RoPax ferry που θα λειτουργεί με τη χρήση υδρογόνου.
Συγκεκριμένα ο εκπρόσωπος του Ferguson Marine, John Morgan, δήλωσε: «Στόχος μας είναι να εγκαινιάσουμε το πρώτο ferry υδρογόνου μέχρι το 2021. Υπάρχουν ελάχιστα groups στην ευρωπαϊκή αγορά που συμμερίζονται τις ίδιες φιλοδοξίες και ευελπιστούμε ότι το δικό μας θα αποτελέσει το πρώτο ferry προς αυτή την κατεύθυνση το οποίο θα μεταφέρει τόσο επιβάτες όσο και οχήματα».
Επισημαίνεται ότι το HySeas III project, όπως ονομάζεται, τελεί υπό την αιγίδα και του Πανεπιστημίου του St. Andrews. Η εν λόγω κοινοπραξία περιλαμβάνει ακόμα την προμηθεύτρια εταιρεία συστημάτων υψηλής τεχνολογίας, Kongsberg, την δανέζικη εταιρεία Ballard Power Systems Europe, τον προμηθευτή υδρογόνου McPhy, την γερμανική εταιρεία αεροναυπηγικής DLR και την ένωση των κατασκευαστριών εταιρειών ferry, Interferry. Τονίζεται επίσης ότι η χρηματοδότηση του project θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του προγράμματος έρευνας και ανάπτυξης European Union’s Horizon 2020.
Υπενθυμίζεται ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η βιομηχανία του RoPax προσανατολίζεται προς την «πράσινη» πρόωση καθώς το 2012 το ναυπηγείο είχε καθελκύσει το πρώτο ferry που κινείται με τη χρήση μπαταριών υδρογόνου με το όνομα Hallaig. Τέλος και τον Νοέμβριο του 2017 στο Ηνωμένο Βασίλειο εγκαινιάστηκε το πρώτο ferry με κινητήρες διπλού καυσίμου (diesel και LNG) νέας γενιάς.
Φωτό: Ferguson Marine
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ