
Αναμενόμενη…έκπληξη αποτελεί η παρέμβαση δυο σημαντικών ναυτιλιακών κρατών για τον τρόπο διοίκησης και λήψης αποφάσεων στο διεθνή ναυτιλιακό οργανισμό.
Τo νηολόγιο της Λιβερίας επιβεβαίωσε με σχετική ανακοίνωση την Τετάρτη, 20 Ιουνίου 2018, την υποστήριξη του προς την πρωτοβουλία της Αυστραλίας να ασκήσει πίεση στον IMO, προκειμένου να επανεξετάσει και να επαναπροσδιορίσει τους τρόπους λήψης αποφάσεων του. Σκοπός της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας φαίνεται να είναι η ενίσχυση της διαφάνειας στους κόλπους του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.
Η Λιβερία, η οποία αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα flag state παγκοσμίως, αναμένεται να υποβάλει πρόταση στο IMO Council Meeting που θα πραγματοποιηθεί τον προσεχή Ιούλιο, αναφορικά με το ρόλο του IMO Council και του IMO Assembly. Επιδιώκει μάλιστα κατά αυτόν τον τρόπο μεγαλύτερη διαφάνεια στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων του IMO, αλλά και ευρύτερη αντιπροσώπευση των ενδιαφερόμενων μελών και κοινωνικών εταίρων.
Η παρέμβαση της Αυστραλίας αφορά, σύμφωνα με την ανακοίνωση, τον περιορισμό της εσωστρέφειας που χαρακτηρίζει μέχρι σήμερα τον IMO, υποστηρίζοντας την ανοιχτή συμμετοχή των Κρατών- Μελών στις συζητήσεις και στις αποφάσεις του ΙΜΟ.
Χαρακτηριστικά ο κ. Scott Bergeron, CEO του νηολογίου της Λιβερίας, δήλωσε πως «ως ένα εκ των ιδρυτικών μελών του ΙΜΟ και ως το δεύτερο μεγαλύτερο flag state παγκοσμίως, η Λιβερία ανέκαθεν υπήρξε, και θα συνεχίσει να είναι, υποστηρικτής του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού. Αποτελεί ωστόσο υποχρέωσή μας να υποστηρίξουμε την πρωτοβουλία της Αυστραλίας για την άσκηση πίεσης προς διεξαγωγή μεταρρυθμίσεων στις διαδικασίες και τα όργανα λήψης αποφάσεων του IMO, καθώς αυτές δεν συνάδουν πλέον με τον 21ο αιώνα, ενώ ενδέχεται να τις καθιστούν ευάλωτες σε εμπορικές επιρροές».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ