
Ένα μοντέλο αυτόνομου πλοίου δοκιμάστηκε με επιτυχία στο εργαστήριο δοκιμών μοντέλων που λειτουργούν σε συνθήκες πάγου της Aker Arctic, στο Ελσίνκι της Φινλανδίας. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, το μοντέλο του πλοίου ήταν σε θέση να ανιχνεύει εμπόδια μέσα στη δεξαμενή χρησιμοποιώντας δικούς του αισθητήρες, να πραγματοποιεί ελιγμούς γύρω από τα εμπόδια χωρίς να παρεμβαίνει χειριστής και να προσδένει αυτόματα σε αποβάθρα. Η εν λόγω δοκιμή διεξήχθη σε νερά χωρίς πάγο.
Το ασύρματο μοντέλο που χρησιμοποιήθηκε στη δοκιμή διαθέτει σύστημα πρόωσης το οποίο τροφοδοτείται από μπαταρία, σύστημα μεταφοράς δεδομένων στην ξηρά, καθώς και ένα αυτόνομο σύστημα πλοήγησης που κατευθύνει το πλοίο γύρω από τα εμπόδια που ανιχνεύονται από τους αισθητήρες που διαθέτει. Τα διάφορα εξαρτήματα συνδέονται χρησιμοποιώντας το Distributed Intelligent Vessel Components (DIVEC™), μια ειδικά διαμορφωμένη δομή δικτύου που παρέχει ένα σύγχρονο πρωτόκολλο για τη σύνδεση και τη μεταφορά των απαραίτητων δεδομένων μεταξύ των συσκευών.
Ενώ το εργαστήριο της Aker Arctic χρησιμοποιείται συνήθως για τη δοκιμή παγοθραυστικών πλοίων, αποτελεί παράλληλα μια εξαιρετική εγκατάσταση για την ανάπτυξη και τη δοκιμή της τεχνολογίας, των αισθητήρων, των αλγορίθμων και των συστημάτων ελέγχου πρόωσης τα οποία αναπτύσσονται για αυτόνομα πλοία που πρόκειται να επιχειρούν σε σκληρές περιβαλλοντικές συνθήκες. Το DIVEC ™ παρέχει μια επεκτάσιμη και προσαρμόσιμη δομή που επιτρέπει τη διασύνδεση με συστήματα και εξαρτήματα τρίτων. Η τεχνολογία η οποία χρησιμοποιείται στις δοκιμές του εν λόγω αυτόνομου πλοίου στο εργαστήριο, προσαρμόζεται επίσης και σε πρωτότυπα μισής και πλήρους κλίμακας.
Με τη συγκεκριμένη τεχνολογία η Aker Arctic είναι έτοιμη για το επόμενο βήμα στην ανάπτυξη των αυτόνομων πλοίων.
Φωτό: akerarctic.fi
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ