
Ένα μοντέλο αυτόνομου πλοίου δοκιμάστηκε με επιτυχία στο εργαστήριο δοκιμών μοντέλων που λειτουργούν σε συνθήκες πάγου της Aker Arctic, στο Ελσίνκι της Φινλανδίας. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, το μοντέλο του πλοίου ήταν σε θέση να ανιχνεύει εμπόδια μέσα στη δεξαμενή χρησιμοποιώντας δικούς του αισθητήρες, να πραγματοποιεί ελιγμούς γύρω από τα εμπόδια χωρίς να παρεμβαίνει χειριστής και να προσδένει αυτόματα σε αποβάθρα. Η εν λόγω δοκιμή διεξήχθη σε νερά χωρίς πάγο.
Το ασύρματο μοντέλο που χρησιμοποιήθηκε στη δοκιμή διαθέτει σύστημα πρόωσης το οποίο τροφοδοτείται από μπαταρία, σύστημα μεταφοράς δεδομένων στην ξηρά, καθώς και ένα αυτόνομο σύστημα πλοήγησης που κατευθύνει το πλοίο γύρω από τα εμπόδια που ανιχνεύονται από τους αισθητήρες που διαθέτει. Τα διάφορα εξαρτήματα συνδέονται χρησιμοποιώντας το Distributed Intelligent Vessel Components (DIVEC™), μια ειδικά διαμορφωμένη δομή δικτύου που παρέχει ένα σύγχρονο πρωτόκολλο για τη σύνδεση και τη μεταφορά των απαραίτητων δεδομένων μεταξύ των συσκευών.
Ενώ το εργαστήριο της Aker Arctic χρησιμοποιείται συνήθως για τη δοκιμή παγοθραυστικών πλοίων, αποτελεί παράλληλα μια εξαιρετική εγκατάσταση για την ανάπτυξη και τη δοκιμή της τεχνολογίας, των αισθητήρων, των αλγορίθμων και των συστημάτων ελέγχου πρόωσης τα οποία αναπτύσσονται για αυτόνομα πλοία που πρόκειται να επιχειρούν σε σκληρές περιβαλλοντικές συνθήκες. Το DIVEC ™ παρέχει μια επεκτάσιμη και προσαρμόσιμη δομή που επιτρέπει τη διασύνδεση με συστήματα και εξαρτήματα τρίτων. Η τεχνολογία η οποία χρησιμοποιείται στις δοκιμές του εν λόγω αυτόνομου πλοίου στο εργαστήριο, προσαρμόζεται επίσης και σε πρωτότυπα μισής και πλήρους κλίμακας.
Με τη συγκεκριμένη τεχνολογία η Aker Arctic είναι έτοιμη για το επόμενο βήμα στην ανάπτυξη των αυτόνομων πλοίων.
Φωτό: akerarctic.fi
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο «STEROPE», με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής για την παραγωγή καθαρών καυσίμων από βιομηχανικές εκπομπές CO2,…

Μετά την πρόσφατη «ανακωχή» ΗΠΑ-Κίνας και την απόφαση αναστολής των αμοιβαίων λιμενικών τελών στις 30 Οκτωβρίου για ένα έτος, τα σημάδια για τα bulk…

Ο Όμιλος AKTOR και η ΔΕΠΑ Εμπορίας, όπως ανακοίνωσαν, προχώρησαν στη σύσταση της εταιρείας ATLANTIC – SEE LNG TRADE Α.Ε., η οποία έχει ως…

H ταχεία μετατροπή της τεχνολογικής και βιομηχανικής υποδομής της Αυστραλίας στον τομέα των υποβρύχιων ρομποτικών συστημάτων επιβεβαιώνεται από την Anduril. Συγκεκριμένα, στο Σίδνεϊ άνοιξε…

Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…

Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…

Το 24ο NAVIGATOR – The Shipping Decision Makers Forum 2025 επιστρέφει πιο δυναμικό από ποτέ, την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025, 09.00 -16.30 στον Φάρο…

Oι ΗΠΑ αποτελούν πλέον την πρώτη χώρα που έσπασε το φράγμα των 10 εκατ. μετρικών τόνων LNG σε εξαγωγές σε μηνιαίο επίπεδο. Αναλυτικότερα, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ