
Ιταλία και Μάλτα αρνήθηκαν στο πλοίο διάσωσης και ασφαλούς μεταφοράς μεταναστών Aquarius, το οποίο μετέφερε 629 επιβάτες, να αγκυροβολήσει στα λιμάνια τους την Κυριακή 10 Ιουνίου 2018 με αποτέλεσμα να παραμένει σε κατάσταση αναμονής στα ανοιχτά της Μεσογείου.
Την άρνηση του ακροδεξιού Υπουργού Εσωτερικών της Ιταλίας για τον ελλιμενισμό του σκάφους σε κάποιο από τα λιμάνια της γείτονας χώρας, δεν άφησε ασχολίαστη η ECSA. Συγκεκριμένα με δελτίο Τύπου της η Ένωση χαρακτήρισε πολύ ανησυχητικό το γεγονός ότι η Ιταλία δεν δέχτηκε να παράσχει ανθρωπιστική βοήθεια σε 629 μετανάστες πόσο μάλλον όταν μεταξύ αυτών βρισκόταν μικρά παιδιά και έγκυες.
Ο Γενικός Γραμματέας της ECSA, κ. Martin Dorsman, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Αντιλαμβανόμαστε ότι τα μεσογειακά κράτη όπως η Ιταλία, η Ισπανία και η Μάλτα έχουν υποστεί τεράστια πίεση τα τελευταία χρόνια λόγω των αυξημένων μεταναστευτικών ροών που δέχονται και θα έπρεπε να υπάρχει καλύτερος καταμερισμός για την υποδοχή τους. Από την άλλη πλευρά θεωρούμε απαράδεκτο πλοία μεταφοράς μεταναστών να απομακρύνονται από τα λιμάνια. Εμπορικά πλοία θα μπορούσαν επίσης να κληθούν ώστε να βοηθήσουν στη διάσωσή τους».
Επισημαίνεται ότι ενώ ο αριθμός των μεταναστών που διασώζονται από τη θάλασσα έχει μειωθεί αισθητά από το 2015, έτος κατά το οποίο είχαμε τον μεγαλύτερο αριθμό μεταναστών να πλέουν στα ανοιχτά της Μεσογείου, τα εμπορικά πλοία εξακολουθούν να συμμετέχουν συχνά στις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στην κεντρική, δυτική και ανατολική Μεσόγειο.
Υπενθυμίζεται ότι εν τέλει την Δευτέρα 11 Ιουνίου 2018, ο Πρωθυπουργός της Ισπανίας, κ. Πέδρο Σάντσεθ, ο οποίος ανέλαβε τα καθήκοντα του μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, έδωσε εντολή το Aquarius να αγκυροβολήσει στο λιμάνι της Βαλένθια. Επισημαίνεται ότι το πλοίο μετέφερε μεταξύ άλλων 123 ασυνόδευτα παιδιά και επτά έγκυες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ