Πρόεδρος IACS: Όλα όσα θα θέλατε να γνωρίζετε από τις ανακοινώσεις και...

Πρόεδρος IACS: Όλα όσα θα θέλατε να γνωρίζετε από τις ανακοινώσεις και επισημάνσεις του

203
Πρόεδρος IACS: Όλα όσα θα θέλατε να γνωρίζετε από τις ανακοινώσεις και επισημάνσεις του
Ο κ. Knut Ørbeck-Nilssen, Πρόεδρος του IACS και Διευθύνων Σύμβουλος του DNV GL-Maritime.

Συνέντευξη Τύπου παραχώρησε ο DNV GL την Πέμπτη 7 Ιουνίου στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων 2018 με αντικείμενο τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς για μειωμένες εκπομπές ρύπων από τα πλοία, αλλά και τις κυβερνοεπιθέσεις που τα τελευταία χρόνια έχουν πάρει ραγδαίες διαστάσεις στην ναυτιλία. Οι δράσεις και η στρατηγική της Διεθνούς Ένωσης Νηογνωμόνων, IACS (International Association of Classification Society) αποτέλεσαν επίσης μέρος των ανακοινώσεων του επικεφαλής του γερμανο-νορβηγικού κολοσσού.

Στην εναρκτήρια παρουσίασή του ο κ. Χρήστος Χρυσάκης, Business Development Manager του DNV GL, ανέδειξε τις διαφορές ανάμεσα στις εκπομπές θείου και στις green house gas εκπομπές από τα πλοία τονίζοντας ότι ο στόχος του sulphur cap έχει πιο βραχυχρόνιο ορίζοντα καθώς δεν έχει ακόμα αποφασιστεί η εφαρμογή μείωσης των GHG εκπομπών. Παράλληλα παρουσίασε εναλλακτικά καύσιμα τα οποία «απασχολούν» ήδη και θα απασχολήσουν στο μέλλον την παγκόσμια ναυτιλία όπως το LNG, το LPG, το υδρογόνο και τη μεθανόλη ενώ αναφέρθηκε και σε νέες τεχνολογίες προς την κατεύθυνση καθαρότερων θαλάσσιων διαδρομών, οι οποίες σταδιακά εφαρμόζονται από τους πλοιοκτήτες.

Από την πλευρά της η κ. Stine Mundal, Επικεφαλής του Section Environmental Certification του DNV GL, επικεντρώθηκε στην ομιλία της στα scrubbers, τονίζοντας την αξιοπιστία τους και την αυξανόμενη χρήση τους η οποία συνάδει με την απόφαση του ΙΜΟ για μείωση των εκπομπών θείου. Η κ. Mundal, βασισμένη σε έρευνα του DNV GL, ανέφερε ότι μέχρι στιγμής τα συνολικά projects για scrubbers ανέρχονται σε 817 με την πλειοψηφία αυτών να έχουν εφαρμοστεί σε bulk carriers και containerships (21% και 20% αντίστοιχα).

Ο κ. Patrick Rossi, Principal Cyber Security Service Manager του DNV GL, αναφέρθηκε εκτενέστερα στις κυβερνοεπιθέσεις, οι οποίες όπως επεσήμανε αποτελούν σήμερα πονοκέφαλο στην καθημερινότητα της παγκόσμιας ναυτιλίας. Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι μόνο για τον μήνα Απρίλιο εμφανίστηκαν 14 εκατ. νέα «κακοήθη» ηλεκτρονικά προγράμματα, σύμφωνα με πηγές του AV-Test Institute. Ο κ. Rossi τόνισε επιπροσθέτως ότι η αντιμετώπιση των κυβερνοεπιθέσεων στηρίζεται σε τρεις πυλώνες: στην ανάπτυξη διαδικασιών, όπως για παράδειγμα το TMSA 3, στην συνεχή εκπαίδευση του προσωπικού των ναυτιλιακών εταιρειών και στην τεχνολογία η οποία θα πρέπει να σταθεί σύμμαχος στην προσπάθεια αυτή. Τέλος ο κ. Rossi, δήλωσε ότι παρά το γεγονός ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες θεωρούνται «παραδοσιακοί», στο κομμάτι της ασφάλειας απέναντι σε φαινόμενα ηλεκτρονικών επιθέσεων είναι πρωτοπόροι καθώς από το 2015 έχουν εκφράσει την επιθυμία τους να εξοπλιστούν με συστήματα ασφαλείας για την αποφυγή τέτοιων περιστατικών.

Η συνέντευξη Τύπου έκλεισε με τον κ. Knut Ørbeck-Nilssen, Πρόεδρο του IACS και Διευθύνων Σύμβουλο του DNV GL-Maritime o οποίος ανέφερε ότι σύγχρονες προκλήσεις για την ευρύτερη παγκόσμια ναυτιλία αποτελούν η ψηφιοποίηση και η άμεση συμμόρφωση των πλοίων από τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς του ΙΜΟ. Όσον αφορά την Διεθνή Ένωση Νηογνωμόνων ξεκαθάρισε ότι καθώς η πολυπλοκότητα των νομοθεσιών αλλά και κατ’ επέκταση των διαδικασιών και των συστημάτων της ναυτιλιακής βιομηχανίας αυξάνονται, η IACS θα πρέπει να παρακολουθεί και να συμβαδίζει με τις τρέχουσες εξελίξεις και να ανταποκρίνεται στα καλέσματα της εποχής με την ενίσχυση της διαφάνειας στο εσωτερικό της Ένωσης. Επιπλέον τόνισε ότι ως τεχνικός σύμβουλος η IACS συνεργάζεται στενά με τον ΙΜΟ για να διασφαλίσει ότι οι αποφάσεις του θα εφαρμόζονται και θα υιοθετούνται επιτυχώς από την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.