
Ο λιμένας του Πειραιά καταλαμβάνει την έβδομη θέση ανάμεσα στους 20 μεγαλύτερους ευρωπαϊκούς λιμένες, όσον αφορά τη συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2018, σύμφωνα με στοιχεία του Port Economics.
Η συνολική διακίνηση containers από το λιμένα του Πειραιά ανήλθε σε 4,057 εκατ. TEUs, το πρώτο τρίμηνο του 2018, αύξηση κατά 20,1% συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους.
Στις πρώτες τρεις θέσεις των ευρωπαϊκών λιμένων βρίσκονται το λιμάνι του Ρότερνταμ με 13,735 εκατ. TEUs, το λιμάνι της Αμβέρσας με 10,451 εκατ. TEUs και το λιμάνι του Αμβούργου με 8,820 εκατ. TEUs.
Την πεντάδα συμπληρώνουν το λιμάνι της Βρέμης (5,509 εκατ. TEUs) και το λιμάνι της Βαλένθια (4,832 εκατ. TEUs). Μία θέση πριν το λιμάνι του Πειραιά βρίσκεται ο ισπανικός λιμένας του Algeciras, μέσω του οποίου διακινήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2018 περίπου 4,381 εκατ. TEUs.
Σύμφωνα με το Port Economics οι ευρωπαϊκοί λιμένες οι οποίοι κατέγραψαν την πιο αξιοσημείωτη αύξηση στη διακίνηση containers τους πρώτους μήνες του έτους ήταν το Γκντανσκ (47%), ο Πειραιάς, η Βαρκελώνη (18,3%), η Zeebrugge (16,3%) και η Βαλένθια (8,1%).
Σύμφωνα με το ΑΠΕ, οι εκτιμήσεις για φέτος σχετικά με το λιμάνι του Πειραιά είναι ότι θα κινηθεί ακόμα υψηλότερα, καθώς το λιμάνι βρίσκεται πλέον στα πλάνα και των τριών μεγάλων παγκόσμιων συμμαχιών τακτικών γραμμών (Ocean Alliance, The Alliance, 2M Alliance), ενώ με την ολοκλήρωση των έργων στην προβλήτα ΙΙΙ στις αρχές του 2019, η συνολική χωρητικότητα των προβλητών I, ΙΙ και ΙΙΙ εκτιμάται ότι θα αυξηθεί σε 7,2 εκατ. TEUS.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ