
Τη δυσαρέσκεια της Ελλάδας για την άνιση μεταχείρισή της στην παροχή συνδρομής, σχετικά με την επιτήρηση των θαλασσίων συνόρων της Ευρώπης στο Αιγαίο, μετέφερε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής στον Εκτελεστικό Διευθυντή της Frontex, Fabrice Leggeri, με τον οποίον συναντήθηκε σήμερα, στο Υπουργείο, παρουσία του Αρχηγού του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, Αντιναυάρχου Λ.Σ. Σταμάτη Ράπτη, του Α΄ Υπαρχηγού Αντιναυάρχου Λ.Σ. Θεόδωρου Κλιάρη, του Γενικού Γραμματέα Ναυτιλίας Διονυσίου Τεμπονέρα και υπηρεσιακών παραγόντων.
Ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε ότι το Λιμενικό Σώμα καταβάλλει υπεράνθρωπες προσπάθειες για την επιτήρηση των ευρωπαϊκών θαλασσίων συνόρων, χωρίς να υπολογίζει ωράρια εργασίας. Τόνισε ότι οι Έλληνες Λιμενικοί έχουν καλύτερη γνώση των ελληνικών θαλασσών, σε σχέση με τα ξένα πληρώματα, όπως και των ειδικών χειρισμών που απαιτούνται για τις επιχειρήσεις, όταν βρίσκονται απέναντι σε σκάφη της γειτονικής Τουρκίας. Σημείωσε ότι οι άλλες χώρες, δεν έχουν απέναντί τους ένα γείτονα, όπως η Τουρκία, που συχνά προχωρεί σε προκλητικές ενέργειες. Ο υπουργός Ναυτιλίας διαμαρτυρήθηκε για τις περικοπές των επιχορηγήσεων στη λειτουργία Σκαφών Ανοιχτής Θάλασσας και στην επιχειρησιακή δράση των Κλιμακίων Ειδικών Αποστολών που επιτηρούν τις δευτερογενείς προσφυγικές ροές. Ο κ. Κουρουμπλής σημείωσε ότι η Ελλάδα αντιμετωπίζει τόσο δύσκολες επιχειρήσεις κυρίως στο Αιγαίο απέναντι στην Τουρκία, αλλά υφίσταται περικοπές.
Ο υπουργός Ναυτιλίας ζήτησε ίση μεταχείριση όλων των χωρών, δήλωσε ότι θα επισημάνει εγγράφως τις ανισότητες σε σχέση με την Ιταλία και την Ισπανία και ζήτησε ειδική συνάντηση για το θέμα, τονίζοντας ότι τα ελληνικά σύνορα στο Αιγαίο, είναι ευρωπαϊκά σύνορα. Ο Υπουργός τόνισε ότι υπάρχουν 61 διευθυντικές θέσεις στην Frontex, αλλά καμία δεν έχει καλυφθεί από Έλληνες, Εξέφρασε επίσης την αντίθεσή του για το γεγονός ότι η Frontex προκρίνει τη χρήση ξένων πλωτών και εναέριων μέσων, ενώ υπάρχουν διαθέσιμα ελληνικά, τα οποία είναι πολύ πιο οικονομικά.
Ο Εκτελεστικός Διευθυντής της Frontex ευχαρίστησε για την ενημέρωση και εξέφρασε τη βούληση να βελτιωθεί η συνεργασία με την Ελλάδα. Επικαλέστηκε τους κανονισμούς λειτουργίας της Υπηρεσίας του και παραδέχτηκε ότι μπορεί να προκύπτουν οικονομικές ανισότητες μεταξύ των ελληνικών και ξένων πληρωμάτων που επιχειρούν στο Αιγαίο. Αναφέρθηκε στις παρατηρήσεις που στέλνει η Frontex στα κράτη μέλη της, καθώς και στη δυνατότητα της Ελλάδας να καταθέσει επιχειρησιακά πλάνα στις Βρυξέλλες για το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα από το 2021. Τέλος, ο κ. Leggeri, δέχτηκε να γίνει τεχνική συνάντηση, για να υπάρξει μία από κοινού εκτίμηση των ενδεχόμενων ανισοτήτων ώστε αυτές να εξαλειφθούν.
Ο υπουργός Ναυτιλίας δήλωσε ότι είναι έτοιμη η Ελλάδα να θέσει τα αιτήματα για παντός είδους εξοπλισμό, στις Βρυξέλλες και έθεσε επιτακτικά στον κ. Leggeri το ζήτημα ειδικού επιδόματος από τη Frontex για όλα τα στελέχη του Λιμενικού που υπηρετούν σε παραμεθόριες περιοχές. Είπε ακόμα ότι η Ελλάδα λαμβάνει πολύ σοβαρά υπόψη τις παρατηρήσεις της Frontex και επέμεινε ότι θα καταθέσει άμεσα γραπτή θέση για όλες τις ανισότητες που παρατηρούνται, ενόψει της συνάντησης που αποδέχτηκε ο κ. Legeri.
Ο κ. Κουρουμπλής επέμεινε ότι πρέπει να χρηματοδοτηθεί η λειτουργία των ελληνικών επιχειρησιακών μέσων, στο μέτρο που το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. έχει την καλύτερη τεχνογνωσία για την αντιμετώπιση του συνδυασμού των προσφυγικών ροών με την τουρκική προκλητικότητα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ