
του Ναύαρχου ΛΣ (ε.α.) Π. Κοσμάτου
Το άγγελμα του θανάτου του Καπετάν Γιάννη Γκόρου λύπησε το σύνολο της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας. Ο Καπετάν Γιάννης Γκόρος ήταν ο άνθρωπος της ελληνικής ναυτιλίας σε ολόκληρο το ανατολικό ημισφαίριο.
Πάντα δραστήριος και δημιουργικός, πάντα πρόθυμος και εξυπηρετικός, πάντα αποτελεσματικός στα δύσκολα, προσέφερε τις υπηρεσίες του, μέσω της εταιρείας που ίδρυσε προ 40 περίπου ετών, την παγκοσμίως γνωστή Hellenic Overseas Maritime, με έδρα την Σιγκαπούρη.
Τον Καπετάν Γιάννη είχα την τιμή να γνωρίσω προ 50 περίπου ετών όταν υπηρετούσα στο ΚΟΒΕ ως Προξενικός Λιμενάρχης. Ήταν τότε Πλοίαρχος ενός υπό ελληνική σημαία πλοίου που άνηκε σε μια μικρή νοικοκυρεμένη οικογένεια της Χίου.
Αυτό που για πρώτη φορά με εντυπωσίασε ήταν το γεγονός ότι το πλοίο του ήταν ένα από τα ελάχιστα που τότε κατά δεκάδες προσέγγιζαν στους ιαπωνικούς λιμένες, που δεν παρουσίαζε ποτέ κανένα πρόβλημα, καμία διαφορά, καμία δικαιολογημένη ή μη απαίτηση. Κατά τις επιθεωρήσεις τα πάντα λειτουργούσαν άψογα και υποδειγματικά κατά την τάξη που είχε εθισθεί κατά την προϋπηρεσία του, ως έφεδρος Αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού.
Ήταν δε χαρακτηριστικό ότι οι ναυτικοί που υπηρετούσαν στο πλοίο του παρέμεναν επί μακρόν ναυτολογημένοι σ’ αυτό, μη επιθυμώντας παλινόστηση, εκφράζοντας αισθήματα αφοσίωσης και αγάπης προς τον Πλοίαρχό τους.
Υπήρξε αξιοπρεπής, τίμιος, άριστος οικογενειάρχης και ένας πολύ καλός πατριώτης.
Την επιχείρηση που εκ μηδενός δημιούργησε, συνεχίζει επιτυχώς ο υιός του Ανδρέας Γκόρος, ο οποίος μέχρι πρότινος ασκούσε παράλληλα και τα καθήκοντα του Επίτιμου Προξένου της Ελλάδος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ