
του Ναύαρχου ΛΣ (ε.α.) Π. Κοσμάτου
Το άγγελμα του θανάτου του Καπετάν Γιάννη Γκόρου λύπησε το σύνολο της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας. Ο Καπετάν Γιάννης Γκόρος ήταν ο άνθρωπος της ελληνικής ναυτιλίας σε ολόκληρο το ανατολικό ημισφαίριο.
Πάντα δραστήριος και δημιουργικός, πάντα πρόθυμος και εξυπηρετικός, πάντα αποτελεσματικός στα δύσκολα, προσέφερε τις υπηρεσίες του, μέσω της εταιρείας που ίδρυσε προ 40 περίπου ετών, την παγκοσμίως γνωστή Hellenic Overseas Maritime, με έδρα την Σιγκαπούρη.
Τον Καπετάν Γιάννη είχα την τιμή να γνωρίσω προ 50 περίπου ετών όταν υπηρετούσα στο ΚΟΒΕ ως Προξενικός Λιμενάρχης. Ήταν τότε Πλοίαρχος ενός υπό ελληνική σημαία πλοίου που άνηκε σε μια μικρή νοικοκυρεμένη οικογένεια της Χίου.
Αυτό που για πρώτη φορά με εντυπωσίασε ήταν το γεγονός ότι το πλοίο του ήταν ένα από τα ελάχιστα που τότε κατά δεκάδες προσέγγιζαν στους ιαπωνικούς λιμένες, που δεν παρουσίαζε ποτέ κανένα πρόβλημα, καμία διαφορά, καμία δικαιολογημένη ή μη απαίτηση. Κατά τις επιθεωρήσεις τα πάντα λειτουργούσαν άψογα και υποδειγματικά κατά την τάξη που είχε εθισθεί κατά την προϋπηρεσία του, ως έφεδρος Αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού.
Ήταν δε χαρακτηριστικό ότι οι ναυτικοί που υπηρετούσαν στο πλοίο του παρέμεναν επί μακρόν ναυτολογημένοι σ’ αυτό, μη επιθυμώντας παλινόστηση, εκφράζοντας αισθήματα αφοσίωσης και αγάπης προς τον Πλοίαρχό τους.
Υπήρξε αξιοπρεπής, τίμιος, άριστος οικογενειάρχης και ένας πολύ καλός πατριώτης.
Την επιχείρηση που εκ μηδενός δημιούργησε, συνεχίζει επιτυχώς ο υιός του Ανδρέας Γκόρος, ο οποίος μέχρι πρότινος ασκούσε παράλληλα και τα καθήκοντα του Επίτιμου Προξένου της Ελλάδος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ