
Τα τεράστια οικονομικά οφέλη που αναμένονταν από το φιλόδοξο έργο υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) της Papua New Guinea δεν έγιναν ορατά και η οικονομία της χώρας δείχνει να έχει υποχωρήσει.
Αυτά καταδεικνύει έκθεση του Ερευνητικού Κέντρου Jubilee Australia Research, σύμφωνα με την οποία τα εισοδήματα των νοικοκυριών και η απασχόληση έχουν επιδεινωθεί από τότε που ξεκίνησε το έργο της Papua New Guinea αναφορικά με το LNG. Μάλιστα ένας από τους συντάκτες της έκθεσης ανέφερε ότι η Αυστραλία θα βρισκόταν οικονομικά σε καλύτερο επίπεδο αν δεν είχε δρομολογηθεί το έργο.
Το έργο, το οποίο εκπονείται από την ExxonMobil, αποτελεί το μεγαλύτερο επιχειρηματικό εγχείρημα της χώρας διοχετεύοντας εκατομμύρια τόνους αερίου κατά μήκος του αγωγού που ξεκινά από τις ορεινές περιοχές της Papua New Guinea και καταλήγει σε ένα εργοστάσιο κοντά στο Port Moresby για εξαγωγή στην Ασία.
Υπήρχαν προβλέψεις ότι το έργο θα «μεταμόρφωνε» την οικονομία της Αυστραλίας, και ενώ η νέα έκθεση της Jubilee Australia, «Double or Nothing», δήλωσε ότι πέτυχε εν μέρει σε αυτό το μέτωπο, ο μετασχηματισμός αυτός δεν ήταν ο ίδιος που προέβλεπε η κυβέρνηση και οι υποστηρικτές του σχεδίου.
Σύμφωνα με τον οικονομολόγο Paul Flanagan, ο οποίος αποτελεί παράλληλα έναν εκ των συντακτών της έκθεσης, θεωρείτο δεδομένο ότι το έργο δεν θα ήταν σε θέση να διπλασιάσει το μέγεθος της οικονομίας και πρόσθεσε «Η οικονομία έχει κάνει βήματα προς τα πίσω». Παράλληλα ο κ. Flanagan τόνισε ότι ούτε τα έσοδα που προσδοκούσε η κυβέρνηση από το έργο δεν έφτασαν στα επιθυμητά επίπεδα. Συγκεκριμένα «Αναμέναμε έσοδα 570 εκατομμυρίων δολαρίων (αυστραλιανών) ετησίως ωστόσο τα πραγματικά έσοδα κινούνται κάτω από τα 203 εκατομμύρια δολάρια τα οποία στην πραγματικότητα προέρχονται κατά το μεγαλύτερο ποσοστό τους από τους φόρους που καταβάλουν οι υπάλληλοι του έργου».
Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό υπάρχει τεράστια απογοήτευση στο εσωτερικό της Αυστραλίας μιας και το φιλόδοξο σχέδιο αποδεικνύεται όχι τελικά τόσο ευεργετικό για την οικονομία της χώρας, αλλά αντιθέτως τροχοπέδη της.
Φωτό: pipeliner.com.au
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ