
Ο υψηλός ρυθμός ανακύκλωσης δεξαμενόπλοιων κατηγορίας VLCC που καταγράφηκε το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και η συμφωνία του OPEC για μείωση στην παγκόσμια πετρελαϊκή παραγωγή φαίνεται ότι δεν έχουν οδηγήσει σε ισορροπία την αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue, από τις αρχές του τρέχοντος έτους έως σήμερα έχουν σταλεί προς ανακύκλωση 21 πλοία κατηγορίας VLCC.
Την ίδια στιγμή όμως καταγράφεται μια έντονη δραστηριότητα στις παραδόσεις νέων δεξαμενόπλοιων, γεγονός που ενισχύει την ανισορροπία προσφοράς- ζήτησης στην συγκεκριμένη αγορά.
Μέχρι τα τέλη του 2018 εκτιμάται ότι 49 VLCCs θα έχουν ενταχθεί στην αγορά των tankers.
Όπως αναφέρεται σε πρόσφατη έκθεση της VesselsValue αύξηση παρατηρείται τόσο στις τιμές ναυπήγησης όσο και στις τιμές ανακύκλωσης πλοίων, κάτι που ενισχύει τις προσδοκίες των αναλυτών ότι οι πλοιοκτήτες θα περιορίσουν την όρεξή τους για νέα πλοία, ενώ θα στείλουν προς ανακύκλωση πλοία μεγάλης ηλικίας.
Αναφορικά με το μέλλον αναμένεται αύξηση της ζήτησης για αργό πετρέλαιο και κατ’ επέκταση αύξηση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια. Ωστόσο, όπως δείχνουν τα μέχρι τώρα στοιχεία, φαίνεται πως δεν θα επέλθει τόσο εύκολα και σύντομα η επιθυμητή ισορροπία στην αγορά των δεξαμενόπλοιων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…

Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ