Οι πλοιοκτήτες με έδρα την Σιγκαπούρη αναμένεται να παραλάβουν τον μεγαλύτερο αριθμό πλοίων μέχρι το τέλος του 2018 με το αμέσως προηγούμενο ρεκόρ παραλαβής νεότευκτων πλοίων να εντοπίζεται πίσω στο 2008.
Οι παραγγελίες αυτές οι οποίες προέρχονται από έναν μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων στην αγορά, περιλαμβάνουν ένα ευρύ φάσμα τύπων και κατηγοριών πλοίου από offshore μέχρι VLCCs τα οποία συγκαταλέγονται στον παρακάτω πίνακα.
Πιθανολογείται ότι θα υπάρξει κάποια «ολίσθηση» στις προγραμματισμένες παραγγελίες πλοίων καθώς εξακολουθεί να παραμένει αδύναμη η αγορά των offshore και των δεξαμενόπλοιων. Ωστόσο και με αυτό το δεδομένο κατά νου το 2018 θα πρέπει να θεωρείται έτος-ορόσημο για τις παραγγελίες πλοίων από τους Σιγκαπουριανούς πλοιοκτήτες. Παράλληλα τονίζεται ότι πάνω από 80 εταιρείες συμμετέχουν στις παραγγελίες αυτές, γεγονός που αντικατοπτρίζει το πλούσιο maritime cluster της Σιγκαπούρης.
Σύμφωνα με τo vesselsvalue.com, το βιβλίο παραγγελιών (orderbook) που εκκρεμεί για το 2018, «εκτοξεύει» την Σιγκαπούρη στην δεύτερη θέση των υψηλότερων αναμενόμενων παραδόσεων για φέτος πίσω από την Κίνα, και ενισχύει τον ρόλο της ασιατικής χώρας ως βασικού παράγοντα στις παγκόσμιες ναυτιλιακές αγορές τα επόμενα χρόνια. Tην ίδια στιγμή οι τερματικοί σταθμοί της Σιγκαπούρης αποτελούν κρίσιμο κόμβο για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Οι περισσότερες μεγάλες ναυτιλιακές επιχειρήσεις διατηρούν μια παρουσία στην Σιγκαπούρη η οποία ενισχύει περαιτέρω τη γνώση της βιομηχανίας αυτής, ενώ οι συνεργασίες που προκύπτουν από την ύπαρξη τόσου μεγάλου αριθμού συμμετεχόντων στην αγορά θα συνεχίσουν να προσελκύουν το ενδιαφέρον για νέες παραγγελίες πλοίων τα επόμενα χρόνια.
Mέχρι πρόσφατα η Σιγκαπούρη ήταν ένα σημαντικό port-state αλλά με τις πολιτικές κινήσεις της κυβέρνησης, εξελίσσεται σε ένα σημαντικότατο flag-state με ένα θετικό νηολόγιο που παρέχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε πολλούς πλοιοκτήτες και διαχειριστές.
Πηγή:www.vesselsvalue.com