
To Iράν αποφάσισε την απαγόρευση της χρήσης του bitcoin και των άλλων κρυπτονομισμάτων από τράπεζες και άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της χώρας για τις οικονομικές τους συναλλαγές.
Συγκεκριμένα η Κεντρική Τράπεζα του Ιράν ανέφερε χαρακτηριστικά «Η χρήση του bitcoin και άλλων κρυπτονομισμάτων απαγορεύτηκε από τα νομισματικά και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της χώρας». Η απόφαση αυτή είχε ληφθεί από την κυβερνητική επιτροπή για την καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες από τον Δεκέμβριο, ωστόσο από τη Δευτέρα 23 Απριλίου 2018 τίθεται σε ισχύ».
Όπως υποστηρίζει η Κεντρική Τράπεζα του Ιράν, η απαγόρευση αυτή «ενεργοποιείται» καθώς όλα τα κρυπτονομίσματα έχουν την ικανότητα να μετατραπούν σε μέσο νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες και χρηματοδότησης της τρομοκρατίας και γενικότερα μπορούν να μετατραπούν σε μέσο μεταφοράς χρημάτων από εγκληματικές ενέργειες.
Σύμφωνα με το γαλλικό ειδησεογραφικό πρακτορείο ΑFP, πολλοί ωστόσο είναι αυτοί στο εσωτερικό του Ιράν που θεωρούν ότι τα ψηφιακά νομίσματα έχουν μεγάλες δυνατότητες, καθώς μέσω της χρήσης τους μπορούν να ξεπεραστούν τα προβλήματα που σχετίζονται με τις διεθνείς κυρώσεις και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι προβληματικές τράπεζες της χώρας.
Να επισημανθεί ότι η ιρανική κυβέρνηση αποφάσισε την προηγούμενη εβδομάδα την υιοθέτηση του ευρώ ως κύριου νομίσματος για τις διεθνείς συναλλαγές της χώρας μετά τη συνεχή υποτίμηση του ιρανικού ριάλ έναντι του ευρώ.
Όπως γίνεται αντιληπτό, η Κεντρική Τράπεζα του Ιράν εργάζεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς για την καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλαγών της χώρας με τον υπόλοιπο κόσμο και μένει να δούμε αν οι αποφάσεις αυτές θα ευοδώσουν.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ