
Ο ιταλικός ενεργειακός γίγαντας Eni ανακοίνωσε πρόσφατα την πρόθεσή του να επενδύσει 7 δις ευρώ στην Ιταλία τα επόμενα τέσσερα χρόνια.
Ο CEO της Eni, κ. Claudio Descalzi, δήλωσε ότι η Eni δραστηριοποιείται σε δέκα χώρες παγκοσμίως, ωστόσο οι ρίζες της είναι στην Ιταλία και αυτός είναι ο λόγος που ο ιταλικός ενεργειακός κολοσσός θέλει να επενδύσει εκεί μεγάλο μέρος του budget του. Στο πλαίσιο της στρατηγικής της Eni για τα έτη 2018-2021 η εταιρεία έχει θέσει ως στόχο την προώθηση της «πράσινης» ενέργειας και την απεξάρτηση από τον άνθρακα.
Από τα 7 δις ευρώ, το 1 δις ευρώ εκτιμάται θα διατεθεί από την Eni στην έρευνα και στην ανάπτυξη δραστηριοτήτων, οι οποίες θα συμβάλλουν στη μείωση της εξάρτησης από τον άνθρακα.
Σε πρόσφατη ανακοίνωσή της η Eni αναφέρεται επίσης στο «Progetto Italia», ένα πλάνο της εταιρείας, μέσα από το οποίο στοχεύει στη δημιουργία 25 μονάδων παραγωγής ανανεώσιμης ενέργειας σε ορισμένες από τις βιομηχανικές της περιοχές.
Ο κ. Descalzi δεν παρέλειψε επίσης να αναφέρει ότι η Eni αποτελεί την πρώτη εταιρεία σε παγκόσμια βάση που μετέτρεψε ένα συμβατικό διυλιστήριο πετρελαίου στη Βενετία σε ένα βιοδιυλιστήριο, ενώ στην παρούσα φάση ολοκληρώνεται και η μετατροπή ενός δεύτερου διυλιστηρίου στην Σικελία. Τα συγκεκριμένα διυλιστήρια εκτιμάται ότι θα παράγουν 1 εκατ. τόνους biodiesel ανά έτος μέχρι το 2021, καθιστώντας με αυτόν τον τρόπο την εταιρεία μία από τις ηγετικές δυνάμεις στον τομέα της «πράσινης» ενέργειας στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με τοπικά μέσα ενημέρωσης της Ιταλίας, η Eni δραστηριοποιείται επίσης σε projects τα οποία προωθούν την χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, βιοχημικών προϊόντων, βιοκαυσίμων, καθώς έχουν μικρό αντίκτυπο στο περιβάλλον.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/CLAUDIO BRUFOLA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ