
Η απόφαση του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ να επιβάλει δασμούς στις εισαγωγές κινεζικών προϊόντων, ύψους έως και $60 δις, αλλά και τα «δασμολογικά αντίποινα» του Πεκίνου, προκαλούν έντονες ανησυχίες στους κόλπους της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας. Προς το παρόν μπορεί οι εξαγωγές χάλυβα και αλουμινίου από την Ευρώπη να μην αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο νέων δασμών, αλλά το μέλλον προδιαγράφεται αβέβαιο.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο η Ένωση των Δανών Εφοπλιστών καλεί την διεθνή κοινότητα να αντιληφθεί την αναγκαιότητα αποφυγής ενός «εμπορικού πολέμου» και να εντείνει τις διπλωματικές της προσπάθειες προς αποκλιμάκωση της «έντασης» στις διεθνείς εμπορικές σχέσεις.
Ένας ισχυρός λόγος ανησυχίας για τους Δανούς εφοπλιστές είναι και το γεγονός πως ΗΠΑ και Κίνα αποτελούν τις δύο μεγαλύτερες αγορές δραστηριοποίησης της δανέζικης ποντοπόρου εμπορικής ναυτιλίας. Μάλιστα, το 23% της εξαγωγικής δραστηριότητας των ναυτιλιακών εταιρειών της Δανίας αντιπροσωπεύουν ΗΠΑ και Κίνα. Πρόκειται για ποσοστό που αντιστοιχεί σε σχεδόν €9 δις σε ετήσια βάση.
Ο Jacob K. Clasen Executive Director της Ένωσης των Δανών Εφοπλιστών σημειώνει σε δηλώσεις του ότι: «Ένας εμπορικός πόλεμος μεταξύ των δύο μεγαλύτερων αγορών στις οποίες δραστηριοποιούνται οι δανέζικες ναυτιλιακές εταιρείες είναι πολύ ανησυχητικός. Η ναυτιλιακή βιομηχανία συγκαταλέγεται μεταξύ των πλέον παγκοσμιοποιημένων βιομηχανιών της Δανίας και ως εκ τούτου εξαρτάται πλήρως από την διατήρηση του ελεύθερου εμπορίου».
Η προτροπή του κ. Clasen είναι όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, ΕΕ, ΗΠΑ και Κίνα, να αναζητήσουν λύσεις μέσω διαλόγου και διαπραγματεύσεων και «να κάνουν ό,τι είναι δυνατόν για να αποφευχθεί ένας επιβλαβής εμπορικός πόλεμος».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/AN TU
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ