
Το Σουδάν και το Κατάρ υπέγραψαν πρόσφατα συμφωνία ύψους $4 δις για την ανάπτυξη του λιμανιού του Suakin, το οποίο βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα του Σουδάν και αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.
Η συμφωνία αποτελεί μέρος της πολιτικής των δύο χωρών να ενισχύσουν τις διμερείς εμπορικές τους σχέσεις, καθώς και να εδραιώσουν μια «αδερφική» σχέση μεταξύ του λιμένα του Suakin και του λιμένα του Hamad στο Κατάρ.
Η πρώτη φάση των εργασιών που θα πραγματοποιηθούν στο λιμάνι του Suakin για την ανάπτυξή του εκτιμάται ότι θα κοστίσουν $500 εκατ. και αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του 2020.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας μεταξύ των δύο κρατών, το Χαρτούμ θα έχει μερίδιο της τάξης του 51% από τα έσοδα του λιμένα του Suakin, ενώ η Ντόχα το υπόλοιπο 49%.
Στόχος αποτελεί ο λιμένας του Suakin να αναδειχθεί σε μία σημαντική πύλη του εμπορίου και όχι μόνο προς την Αφρική, καθώς το λιμάνι είναι ένα από τα παλαιότερα της ηπείρου.
Όπως αναφέρουν διεθνή μέσα ενημέρωσης, η καταριανή κυβέρνηση θα ξεκινήσει από τον ερχόμενο Απρίλιο τις δια θαλάσσης μεταφορές προς το Σουδάν προκειμένου να ανακτηθούν και να ενισχυθούν οι εμπορικές ροές μεταξύ των δύο κρατών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ