
Οι υψηλότερες θετικές προσδοκίες των τεσσάρων τελευταίων ετών σχετικά με το μέλλον της ναυτιλίας καταγράφηκαν στο πλαίσιο της τελευταίας έρευνας που διεξήχθη από την Moore Stephens σε πλοιοκτήτες, διαχειριστές, ναυλομεσίτες και ναυλωτές.
Σύμφωνα με την έρευνα το 24% των συμμετεχόντων θεωρεί ότι οι τάσεις στη ζήτηση θα αποτελέσουν τον παράγοντα εκείνον που θα επηρεάσει σημαντικά την επίδοση της ναυτιλιακής βιομηχανίας τους επόμενους 12 μήνες, το 19% των συμμετεχόντων θεωρούν ότι καθοριστικός παράγοντας θα είναι ο ανταγωνισμός, ενώ το 15% των συμμετεχόντων τα χρηματοοικονομικά κόστη.
Σε ό,τι αφορά τους ναύλους, ένα μεγάλο μέρος των ερωτηθέντων θεωρεί ότι θα καταγραφεί μείωση αυτών στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, ενώ αύξηση των ναύλων προβλέπεται για την αγορά των dry bulk και των containerships.
Ο κ. Richard Greiner, Moore Stephens partner, Shipping & Transport, ανέφερε ότι η ασταθής φύση της ναυτιλιακής βιομηχανίας οδηγεί σε συγκρατημένη αισιοδοξία. Ωστόσο δημιουργεί ελπίδα για το μέλλον το γεγονός ότι έχουν αγγίξει τα υψηλότερα επίπεδα των τεσσάρων τελευταίων ετών οι θετικές προσδοκίες που εκφράστηκαν από τα εμπλεκόμενα μέρη της ευρύτερης ναυτιλιακής κοινότητας στην πρόσφατη έρευνα της Moore Stephens.
Ο κ. Greiner επεσήμανε επίσης τα συνήθη προβλήματα που συνεχίζουν να ταλανίζουν τη ναυτιλία, όπως είναι η υπερβάλλουσα προσφορά χωρητικότητας, ο χαμηλός ρυθμός ανακύκλωσης των πλοίων, αλλά και οι μειωμένοι ναύλοι. Οι συγκεκριμένοι παράγοντες σύμφωνα με τον κ. Greiner δημιουργούν αβεβαιότητα για την πορεία της διεθνούς ναυτιλίας.
Ο κ. Greiner δεν παρέλειψε να αναφέρει τον αρνητικό αντίκτυπο που επιφέρει στη ναυτιλία η εμπορική προστατευτική πολιτική του Αμερικανού προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, υπογραμμίζοντας ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι επιρρεπής στις γεωπολιτικές εξελίξεις. Ωστόσο επισημαίνει πως η ναυτιλία έχει αποδείξει και στο παρελθόν ότι αποτελεί έναν ανθεκτικό τομέα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/STEPHEN MORRISON
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ