
Οι υψηλότερες θετικές προσδοκίες των τεσσάρων τελευταίων ετών σχετικά με το μέλλον της ναυτιλίας καταγράφηκαν στο πλαίσιο της τελευταίας έρευνας που διεξήχθη από την Moore Stephens σε πλοιοκτήτες, διαχειριστές, ναυλομεσίτες και ναυλωτές.
Σύμφωνα με την έρευνα το 24% των συμμετεχόντων θεωρεί ότι οι τάσεις στη ζήτηση θα αποτελέσουν τον παράγοντα εκείνον που θα επηρεάσει σημαντικά την επίδοση της ναυτιλιακής βιομηχανίας τους επόμενους 12 μήνες, το 19% των συμμετεχόντων θεωρούν ότι καθοριστικός παράγοντας θα είναι ο ανταγωνισμός, ενώ το 15% των συμμετεχόντων τα χρηματοοικονομικά κόστη.
Σε ό,τι αφορά τους ναύλους, ένα μεγάλο μέρος των ερωτηθέντων θεωρεί ότι θα καταγραφεί μείωση αυτών στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, ενώ αύξηση των ναύλων προβλέπεται για την αγορά των dry bulk και των containerships.
Ο κ. Richard Greiner, Moore Stephens partner, Shipping & Transport, ανέφερε ότι η ασταθής φύση της ναυτιλιακής βιομηχανίας οδηγεί σε συγκρατημένη αισιοδοξία. Ωστόσο δημιουργεί ελπίδα για το μέλλον το γεγονός ότι έχουν αγγίξει τα υψηλότερα επίπεδα των τεσσάρων τελευταίων ετών οι θετικές προσδοκίες που εκφράστηκαν από τα εμπλεκόμενα μέρη της ευρύτερης ναυτιλιακής κοινότητας στην πρόσφατη έρευνα της Moore Stephens.
Ο κ. Greiner επεσήμανε επίσης τα συνήθη προβλήματα που συνεχίζουν να ταλανίζουν τη ναυτιλία, όπως είναι η υπερβάλλουσα προσφορά χωρητικότητας, ο χαμηλός ρυθμός ανακύκλωσης των πλοίων, αλλά και οι μειωμένοι ναύλοι. Οι συγκεκριμένοι παράγοντες σύμφωνα με τον κ. Greiner δημιουργούν αβεβαιότητα για την πορεία της διεθνούς ναυτιλίας.
Ο κ. Greiner δεν παρέλειψε να αναφέρει τον αρνητικό αντίκτυπο που επιφέρει στη ναυτιλία η εμπορική προστατευτική πολιτική του Αμερικανού προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, υπογραμμίζοντας ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι επιρρεπής στις γεωπολιτικές εξελίξεις. Ωστόσο επισημαίνει πως η ναυτιλία έχει αποδείξει και στο παρελθόν ότι αποτελεί έναν ανθεκτικό τομέα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/STEPHEN MORRISON
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ