
Μπροστά σε σημαντικές εξελίξεις εντός του τρέχοντος έτους βρίσκεται η βιομηχανία ανακύκλωσης πλοίων, καθώς προετοιμάζεται η λεγόμενη «λευκή λίστα» της ΕΕ, που περιλαμβάνει τις εγκεκριμένες εγκαταστάστεις ανακύκλωσης πλοίων.
Για την Ένωση των Δανών Εφοπλιστών η υφιστάμενη λίστα της ΕΕ δεν περιλαμβάνει ικανοποιητικό αριθμό εγκεκριμένων διαλυτηρίων και ως εκ τούτου θα πρέπει να συμπεριληφθούν σε αυτήν και τα καλύτερα διαλυτήρια της Ινδίας. Με αυτόν τον τρόπο, αναφέρει η Ένωση των Δανών Εφοπλιστών, θα αναγνωριστούν τα βήματα προόδου που έχουν γίνει σε εγκαταστάσεις διαλυτηρίων, όπως αυτές του Alang, και θα δοθεί η απαραίτητη στήριξη για την συνέχιση της προσπάθειας βελτίωσής τους.
Για τους Δανούς εφοπλιστές η παρουσία της Maersk στα διαλυτήρια του Alang έχει συμβάλλει σημαντικά στην βελτίωση των πρακτικών διάλυσης στην περιοχή.
Πιο συγκεκριμένα η κ. Maria Skipper Schwenn, Executive Director της Ένωσης, σημειώνει ότι: «Είναι ζωτικής σημασίας να διατηρηθεί το θετικό momentum σε μία χώρα όπως η Ινδία, όπου ένα σημαντικό τμήμα του παγκόσμιου στόλου ανακυκλώνεται κάθε χρόνο. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο η λευκή λίστα της ΕΕ μπορεί να αποτελέσει ένα εξαιρετικό εργαλείο αλλά και να λειτουργήσει ως θετικό κίνητρο». Επιπλέον, η κ. Skipper Schwenn τόνισε ότι: «Η υφιστάμενη λίστα έχει το πρακτικό πρόβλημα ότι οι υπάρχουσες εγκαταστάσεις διάλυσης πλοίων είναι ανεπαρκείς».
Να σημειωθεί ότι σε ετήσια βάση και σε παγκόσμιο επιπεδο ανακυκλώνονται περί τα 800 πλοία. Ως εκ τούτου παράγοντες της αγοράς κρίνουν απαραίτητη την αύξηση του αριθμού των διαλυτηρίων, που θα μπορούν να διαχειριστούν αυτόν τον αριθμό πλοίων κατά τρόπο ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον, τόσο εντός όσο και εκτός της ΕΕ. Σύμφωνα με την Ένωση των Δανών Εφοπλιστών 22 διαλυτήρια εκτός της ΕΕ έχουν ήδη ζητήσει την ένταξή τους στη «λευκή λίστα» της ΕΕ, με σημαντικό αριθμό εξ αυτών να βρίσκεται στην Ασία.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA PHOTO AFP/STR/sk/tc
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ