
Μπροστά σε σημαντικές εξελίξεις εντός του τρέχοντος έτους βρίσκεται η βιομηχανία ανακύκλωσης πλοίων, καθώς προετοιμάζεται η λεγόμενη «λευκή λίστα» της ΕΕ, που περιλαμβάνει τις εγκεκριμένες εγκαταστάστεις ανακύκλωσης πλοίων.
Για την Ένωση των Δανών Εφοπλιστών η υφιστάμενη λίστα της ΕΕ δεν περιλαμβάνει ικανοποιητικό αριθμό εγκεκριμένων διαλυτηρίων και ως εκ τούτου θα πρέπει να συμπεριληφθούν σε αυτήν και τα καλύτερα διαλυτήρια της Ινδίας. Με αυτόν τον τρόπο, αναφέρει η Ένωση των Δανών Εφοπλιστών, θα αναγνωριστούν τα βήματα προόδου που έχουν γίνει σε εγκαταστάσεις διαλυτηρίων, όπως αυτές του Alang, και θα δοθεί η απαραίτητη στήριξη για την συνέχιση της προσπάθειας βελτίωσής τους.
Για τους Δανούς εφοπλιστές η παρουσία της Maersk στα διαλυτήρια του Alang έχει συμβάλλει σημαντικά στην βελτίωση των πρακτικών διάλυσης στην περιοχή.
Πιο συγκεκριμένα η κ. Maria Skipper Schwenn, Executive Director της Ένωσης, σημειώνει ότι: «Είναι ζωτικής σημασίας να διατηρηθεί το θετικό momentum σε μία χώρα όπως η Ινδία, όπου ένα σημαντικό τμήμα του παγκόσμιου στόλου ανακυκλώνεται κάθε χρόνο. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο η λευκή λίστα της ΕΕ μπορεί να αποτελέσει ένα εξαιρετικό εργαλείο αλλά και να λειτουργήσει ως θετικό κίνητρο». Επιπλέον, η κ. Skipper Schwenn τόνισε ότι: «Η υφιστάμενη λίστα έχει το πρακτικό πρόβλημα ότι οι υπάρχουσες εγκαταστάσεις διάλυσης πλοίων είναι ανεπαρκείς».
Να σημειωθεί ότι σε ετήσια βάση και σε παγκόσμιο επιπεδο ανακυκλώνονται περί τα 800 πλοία. Ως εκ τούτου παράγοντες της αγοράς κρίνουν απαραίτητη την αύξηση του αριθμού των διαλυτηρίων, που θα μπορούν να διαχειριστούν αυτόν τον αριθμό πλοίων κατά τρόπο ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον, τόσο εντός όσο και εκτός της ΕΕ. Σύμφωνα με την Ένωση των Δανών Εφοπλιστών 22 διαλυτήρια εκτός της ΕΕ έχουν ήδη ζητήσει την ένταξή τους στη «λευκή λίστα» της ΕΕ, με σημαντικό αριθμό εξ αυτών να βρίσκεται στην Ασία.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA PHOTO AFP/STR/sk/tc
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ