
Δύο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συγκρούστηκαν πριν από λίγες ώρες εντός του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων South Asia Pakistan Terminals (SAPT), στον εμπορικό λιμένα του Καράτσι, με αποτέλεσμα να βρεθεί στην θάλασσα μεγάλος αριθμός εμπορευματοκιβωτίων και να ανασταλεί η λειτουργία του τερματικού σταθμού.
Σύμφωνα με ειδησεογραφικά μέσα του Πακιστάν, περί τα 60 εμπορευματοκιβώτια έπεσαν στην θάλασσα όταν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “MV Tolten ” της Hapag Lloyd κατά την διαδικασία πρόσδεσής του συγκρούστηκε με το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “MV Hamburg Bay”, που βρισκόταν ήδη δεμένο σε προβλήτα του τερματικού σταθμού, έτοιμο προς εκφόρτωση.
Λόγω της πτώσης των εμπορευματοκιβωτίων και για λόγους ασφαλείας αποφασίστηκε η προσωρινή αναστολή λειτουργίας του τερματικού σταθμού. Από τη σύγκρουση δεν προκλήθηκε κανένας τραυματισμός μέλους πληρώματος ή λιμενεργατών, ενώ δεν σημειώθηκαν καταστροφές στους γερανούς του τερματικού σταθμού.
Βίντεο της σύγκρουσης έχει αναρτηθεί στο YouTube, το οποίο μπορείτε να δείτε εδώ.
Σύμφωνα με το βίντεο, που έχει έρθει στην δημοσιότητα, η σύγκρουση μοιάζει να ήταν αποτέλεσμα κακών χειρισμών από το πλοίο που ετοιμαζόταν να προσδέσει στον προβλήτα με εμπλοκή στο ατύχημα και του πλοηγού. Πιθανά αίτια η απώλεια ελέγχου των χειρισμών (situational awareness) ή/ και η κακή βραχυπρόθεσμη στρατηγική (short term strategy) σε ό,τι αφορά τους χειρισμούς πρόσδεσης με πλοηγό. Φυσικά, το πλοίο που ήταν παραβεβλημένο στον προβλήτα δεν φέρει ευθύνη για το ατύχημα.
Σύμφωνα με τον ειδησεογραφικό ιστότοπο “Pakistan Today” ανάλογο περιστατικό σύγκρουσης πλοίων είχε λάβει χώρα και προ διμήνου και η ευθύνη του ατυχήματος είχε αποδοθεί τότε στις εσφαλμένες κινήσεις των πλοηγών του λιμένα.
Ωστόσο, για το σημερινό ατύχημα βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη η έρευνα που έχει ήδη διατάξει η Λιμενική Αρχή του Καράτσι.
Φωτό: YouTube/khabarwalay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανήγγειλε αργά το βράδυ της Κυριακής 6 Ιουλίου (τοπική ώρα) μέσω Truth Social ότι οι πρώτες ενημερωτικές επιστολές του…
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ