
Η Ένωση των Βρετανικών Λιμένων εκφράζει τις έντονες ανησυχίες της για τις συνέπειες που θα έχει στην ομαλή λειτουργία συγκεκριμένων ευρωπαϊκών αλλά και βρετανικών λιμένων μία μη λειτουργική εμπορική συμφωνία μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τις ενστάσεις και ανησυχίες των μελών της Ένωσης των Βρετανικών Λιμένων διατύπωσε σε επίσημη επιστολή του προς τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Ντόναλντ Τουσκ, και τον επικεφαλής διαπραγματευτή της ΕΕ για το Brexit, Μισέλ Μπαρνιέ, ο CEO της Ένωσης Richard Ballantyne.
Αφορμή ήταν η παρουσίαση προ ολίγων ημερών στο Λουξεμβούργο από τον Ντόναλντ Τουσκ των κατευθυντηρίων γραμμών του πλαισίου της μελλοντικής σχέσης με το Ηνωμένο Βασίλειο, με βάση μία συμφωνία ελεύθερου εμπορίου, που προς το παρόν διέπεται από όρους μη πλήρως αποσαφηνισμένους.
Πιο συγκεκριμένα στην επιστολή του ο κ. Ballantyne σημειώνει ότι «στις δυνητικές επιπτώσεις της εξόδου του ΗΒ από την τελωνειακή ένωση και την ενιαία αγορά συγκαταλέγεται και η προοπτική επιβολής νέων συνοριακών ελέγχων» σε πύλες εισόδου και εξόδου εμπορευματικών αγαθών. Ως εκ τούτου, σημειώνει ο κ. Ballantyne μία τέτοια εξέλιξη «θα μπορούσε να οδηγήσει σε καθυστερήσεις για φορτηγά οχήματα τόσο στους λιμένες του ΗΒ όσο και σε έναν αριθμό ευρωπαϊκών πυλών εμπορίου. Έχουμε γράψει σχετικώς τόσο στον κ. Μισέλ Μπαρνιέ όσο και στον κ. Ντόναλντ Τουσκ με στόχο να επισημάνουμε τα ζητήματα και να προτείνουμε πως οποιαδήποτε εμπορική συμφωνία λόγω Brexit θα πρέπει να στοχεύει στην εξάλειψη της ανάγκης επιβολής τέτοιων ελέγχων».
Τέλος, ο κ. Ballantyne, που πρόσφατα συναντήθηκε με την υπουργό Ναυτιλίας του ΗΒ κα Nus Ghani, τονίζει στην επιστολή του ότι «αυτά τα θέματα τα συζητάμε με την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου, αλλά παραμένει ασαφές πόσο έχει προχωρήσει η συζήτηση στην Ευρώπη».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/ANDY RAIN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε μια κίνηση δομικού ανασχηματισμού προχωρά ο κολοσσός εξόρυξης Rio Tinto, σύμφωνα με το Reuters, με τον CEO Simon Trott να παρουσιάζει ένα φιλόδοξο…

Ένα ιστορικό ορόσημο κατέγραψε η πετρελαϊκή βιομηχανία της Βραζιλίας, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το φράγμα των 4 εκατ. βαρελιών ημερησίως (b/d). Η επίδοση αυτή…

Σε βραχώδη σημείο, στην είσοδο του λιμανιού του Βόλου, αμέσως μετά τον κόκκινο φανό, έπεσε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σκάφος του Λιμενικού Σώματος.…

Από το 2026, το λιμάνι του Όσλο θα εισαγάγει οικονομικά κίνητρα για καθαρότερα πλοία. Τα πλοία που λειτουργούν χωρίς εκπομπές ρύπων εντός και εκτός…

Η αμερικανική εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) OpenAI και αυστραλιανή εταιρεία διαχείρισης κέντρου δεδομένων ανακοίνωσαν σήμερα ότι υπέγραψαν πρωτόκολλο συμφωνίας ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων για να…

Την επέκταση της συνεργασίας τους με την υπογραφή συμβολαίου για την κατασκευή ενός τρίτου, αμιγώς ηλεκτρικού (100% battery-electric), ταχύπλοου ferry ανακοίνωσαν η Incat Tasmania…

Μια νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των πλοίων έναντι κινδύνων πολέμου (Act on the War Risk Insurance of Ships ) ενέκρινε ομόφωνα το δανικό…

«Η “Ατζέντα 2030” προβλέπει ένα ισχυρό και σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό. Το πιο ισχυρό και το πιο σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό στη μακραίωνη ελληνική ιστορία. Προβλέπει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ