
Η Παρασκευή 29 Μαρτίου του 2019 έχει οριστεί ως η ημέρα που θα λάβει χώρα το οριστικό «διαζύγιο» του Ηνωμένου Βασιλείου (ΗΒ) από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η προοπτική του «διαζυγίου» απασχολεί σοβαρά και την Ένωση των Δανών Εφοπλιστών, με δεδομένο ότι η Βρετανία συνιστά τη μεγαλύτερη αγορά εντός ευρωπαϊκής ηπείρου και την τρίτη μεγαλύτερη παγκοσμίως στην οποία δραστηριοποιούνται οι ναυτιλιακές εταιρείες της Δανίας.
Ο φόβος των Δανών εφοπλιστών είναι μήπως δεν διασφαλιστούν μετά το Brexit όροι άσκησης ελεύθερου εμπορίου και δεν διατηρηθεί η δυνατότητα αμοιβαίας πρόσβασης στα ύδατα του ΗΒ και των χωρών μελών της ΕΕ για τις ναυτιλιακές εταιρείες τόσο της Βρετανίας όσο και της ΕΕ. Στην πραγματικότητα ο φόβος των Δανών εφοπλιστών, όπως αναφέρουν ειδησεογραφικά μέσα της χώρας, είναι μήπως η Βρετανία εισάγει μέτρα που θα στρεβλώνουν τους όρους ενός υγιούς ανταγωνισμού.
Μιλώντας σε εκδήλωση που έλαβε χώρα την περασμένη Παρασκευή 2 Μαρτίου, η Anne H. Steffensen, επικεφαλής της Ένωσης των Δανών Εφοπλιστών, εξέφρασε την ανησυχία της για τις συνέπειες που μπορεί να έχει το Brexit για τις ναυτιλιακές εταιρείες της Δανίας. «Σε ολόκληρη την ΕΕ» τόνισε η κα Steffensen «οι επιχειρήσεις έχουν μοναδική και ανεμπόδιστη πρόσβαση στις αγορές. Αυτό ισχύει και για την περίπτωση της αγοράς του Ηνωμένου Βασιλείου, που αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά στην οποία δραστηριοποιούνται οι ναυτιλιακές εταιρείες της Δανίας. Μόνο οι δραστηριότητες των ναυτιλιακών εταιρειών της Δανίας εντός των εγχώριων βρετανικών υδάτων που αφορούν μεταξύ άλλων στους τομείς πετρελαίου, φυσικού αερίου αλλά και αιολικής ενέργειας μεταφράζονται σε $1 δις».
Για τους Δανούς εφοπλιστές είναι ανάγκη να διατηρηθεί αυτή η πραγματικότητα και μετά το Brexit, και είναι και οι ίδιοι διατεθειμένοι να «καλωσορίζουν της βρετανικές ναυτιλιακές εταιρείες στα χωρικά ύδατα της Δανίας». Αλλά ως προϋπόθεση θέτουν να μην υπάρξουν από πλευράς Βρετανίας όροι αθέμιτου ανταγωνισμού. Για το λόγο αυτό η κα. Steffensen ζήτησε από τον επικεφαλής των Ευρωπαίων διαπραγματευτών στις συνομιλίες με το Λονδίνο για τους όρους του Brexit, Μισέλ Μπαρνιέ, να προβλεφθεί ένας εποπτικός μηχανισμός που θα ενταχθεί στην εμπορική συμφωνία με το ΗΒ και θα διασφαλίζει τη μη στρέβλωση των όρων ανταγωνισμού, όπως είναι η παροχή από πλευράς Λονδίνου κρατικών επιδοτήσεων ή η μη θέση σε ισχύ αυστηρών περιβαλλοντικών κανονισμών.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA- EPA/BERND WUESTNECK
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Η Βραζιλία, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ζάχαρης διεθνώς (23,6% παγκόσμιας παραγωγής), σημείωσε πτώση στις διά θαλάσσης εξαγωγές του εν λόγω…
Τα ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Δούναβη στην Ουγγαρία επηρεάζουν την ενδοποτάμια ναυτιλία, τη γεωργία και τα τοπικά οικοσυστήματα, αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού…
Οι συνιστώσες της προσφοράς στην αγορά των δεξαμενόπλοιων βρίσκονται στο επίκεντρο πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson, η οποία εστιάζει σε παραγγελίες, παραδόσεις και αξίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ