
Η Παρασκευή 29 Μαρτίου του 2019 έχει οριστεί ως η ημέρα που θα λάβει χώρα το οριστικό «διαζύγιο» του Ηνωμένου Βασιλείου (ΗΒ) από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η προοπτική του «διαζυγίου» απασχολεί σοβαρά και την Ένωση των Δανών Εφοπλιστών, με δεδομένο ότι η Βρετανία συνιστά τη μεγαλύτερη αγορά εντός ευρωπαϊκής ηπείρου και την τρίτη μεγαλύτερη παγκοσμίως στην οποία δραστηριοποιούνται οι ναυτιλιακές εταιρείες της Δανίας.
Ο φόβος των Δανών εφοπλιστών είναι μήπως δεν διασφαλιστούν μετά το Brexit όροι άσκησης ελεύθερου εμπορίου και δεν διατηρηθεί η δυνατότητα αμοιβαίας πρόσβασης στα ύδατα του ΗΒ και των χωρών μελών της ΕΕ για τις ναυτιλιακές εταιρείες τόσο της Βρετανίας όσο και της ΕΕ. Στην πραγματικότητα ο φόβος των Δανών εφοπλιστών, όπως αναφέρουν ειδησεογραφικά μέσα της χώρας, είναι μήπως η Βρετανία εισάγει μέτρα που θα στρεβλώνουν τους όρους ενός υγιούς ανταγωνισμού.
Μιλώντας σε εκδήλωση που έλαβε χώρα την περασμένη Παρασκευή 2 Μαρτίου, η Anne H. Steffensen, επικεφαλής της Ένωσης των Δανών Εφοπλιστών, εξέφρασε την ανησυχία της για τις συνέπειες που μπορεί να έχει το Brexit για τις ναυτιλιακές εταιρείες της Δανίας. «Σε ολόκληρη την ΕΕ» τόνισε η κα Steffensen «οι επιχειρήσεις έχουν μοναδική και ανεμπόδιστη πρόσβαση στις αγορές. Αυτό ισχύει και για την περίπτωση της αγοράς του Ηνωμένου Βασιλείου, που αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά στην οποία δραστηριοποιούνται οι ναυτιλιακές εταιρείες της Δανίας. Μόνο οι δραστηριότητες των ναυτιλιακών εταιρειών της Δανίας εντός των εγχώριων βρετανικών υδάτων που αφορούν μεταξύ άλλων στους τομείς πετρελαίου, φυσικού αερίου αλλά και αιολικής ενέργειας μεταφράζονται σε $1 δις».
Για τους Δανούς εφοπλιστές είναι ανάγκη να διατηρηθεί αυτή η πραγματικότητα και μετά το Brexit, και είναι και οι ίδιοι διατεθειμένοι να «καλωσορίζουν της βρετανικές ναυτιλιακές εταιρείες στα χωρικά ύδατα της Δανίας». Αλλά ως προϋπόθεση θέτουν να μην υπάρξουν από πλευράς Βρετανίας όροι αθέμιτου ανταγωνισμού. Για το λόγο αυτό η κα. Steffensen ζήτησε από τον επικεφαλής των Ευρωπαίων διαπραγματευτών στις συνομιλίες με το Λονδίνο για τους όρους του Brexit, Μισέλ Μπαρνιέ, να προβλεφθεί ένας εποπτικός μηχανισμός που θα ενταχθεί στην εμπορική συμφωνία με το ΗΒ και θα διασφαλίζει τη μη στρέβλωση των όρων ανταγωνισμού, όπως είναι η παροχή από πλευράς Λονδίνου κρατικών επιδοτήσεων ή η μη θέση σε ισχύ αυστηρών περιβαλλοντικών κανονισμών.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA- EPA/BERND WUESTNECK
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ