
Πρόστιμο ύψους $2,25 εκατ. επιβλήθηκε σε εταιρεία ελληνικών συμφερόντων, λόγω μη καταγραφής της απόρριψης πετρελαίου και απορριμμάτων στην θάλασσα από υπό διαχείριση δεξαμενόπλοιό της, στα ανοιχτά των ακτών του Τέξας.
Οι αρμόδιες τοπικές αρχές επέβαλαν επίσης αυστηρούς περιορισμούς προς την εταιρεία, σύμφωνα με τους οποίους για τρία χρόνια οποιοδήποτε πλοίο, το οποίο βρίσκεται υπό τη διαχείρισή της, προσεγγίζει λιμένα των ΗΠΑ θα πρέπει να εφαρμόζει ένα αυστηρό περιβαλλοντικό σχέδιο συμμόρφωσης το οποίο αυξάνει το λειτουργικό τους κόστος.
Σύμφωνα με ειδικούς η αύξηση αυτή στο λειτουργικό κόστος και η συμμόρφωση είναι τελικά βαρύτερη από το πρόστιμο ειδικά για εταιρεία που τα πλοία της δραστηριοποιούνται σε μεγάλο ποσοστό σε λιμένες των ΗΠΑ.
Επιπλέον ποινή φυλάκισης 6 μηνών και πρόστιμο $2.000 επιβλήθηκε στον πλοίαρχο του δεξαμενόπλοιου για την απόρριψη υπολειμμάτων πετρελαίου από τις δεξαμενές του πλοίου αλλά και απορριμμάτων χωρίς την χρησιμοποίηση του κατάλληλου εξοπλισμού για τον καθαρισμό αυτών πριν την κατάληξή τους στην θάλασσα, παραβιάζοντας τη Διεθνή Σύμβαση της MARPOL. Επίσης ο πλοίαρχος παρέλειψε να καταγράψει στο oil record book και στο garbage record book του πλοίου τις συγκεκριμένες απορρίψεις.
Το γεγονός αυτό έγινε γνωστό όταν μέλη του πληρώματος ειδοποίησαν τη Λιμενική Ακτοφυλακή των ΗΠΑ, κατά την άφιξη του πλοίου στο Corpus Christi. Αμέσως η Αμερικανική Ακτοφυλακή διεξήγαγε έρευνα στο πλοίο όπου διαπιστώθηκαν οι παρατυπίες, με αποτέλεσμα να οδηγηθούν οι ένοχοι στη δικαιοσύνη.
Tα αμερικανικά και εξειδικευμένα ναυτιλιακά ΜΜΕ εδώ και αρκετές ώρες αναλύουν το συγκεκριμένο γεγονός αλλά φαίνεται να υπάρχει σύγχυση σχετικά με τα ακριβή στοιχεία της εταιρείας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ