
Το μέλλον της Βρετανίας και η μετά-Brexit εδραίωσή της ως μίας παγκόσμιας οικονομικής δύναμης εξαρτάται από την δυνατότητα της χώρας να ενισχύσει το εμπόριό της. Αυτό μπορεί να καταστεί εφικτό επενδύοντας δεκάδες δισεκατομμύρια λιρών για την ανάπτυξη του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου του Ηνωμένου Βασιλείου και την βελτίωση της συνδεσιμότητας μεταξύ των λιμένων και των μεγάλων αστικών και εμπορικών του κέντρων.
Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει ο πρόεδρος του Maritime UK, David Dingle. Ο τελευταίος σε άρθρο του, που δημοσιεύτηκε προ ολίγων ημερών στην βρετανική εφημερίδα City A.M., σημειώνει τη μεγάλη σημασία που έχει η ναυτιλία και το θαλάσσιο εμπόριο για την χώρα. «Σήμερα, ο ναυτιλιακός τομέας συνεισφέρει στο ΑΕΠ του Ηνωμένου Βασιλείου £40 δις και υποστηρίζει ένα εκατομμύριο θέσεις εργασίας. Σχεδόν το 95% όλων των εισαγωγών και εξαγωγών μας, που συμποσούνται στα £500, πραγματοποιείται δια θαλάσσης».
Ωστόσο, για να μπορέσει το ΗΒ να στηρίξει και να αναπτύξει περαιτέρω το εμπόριο και κατ’ επέκταση την οικονομία του στη μετά Brexit εποχή θα πρέπει, κατά τον κ. Dingle, να κατανοήσει ότι δεν αρκούν μόνο οι λιμένες αλλά «απαιτείται κι ένα πολύ ανεπτυγμένο δίκτυο δρόμων και σιδηροδρόμων που θα συνδέει τα λιμάνια μεταξύ τους αλλά και με τις κύριες αγορές σε όλη την χώρα».
Με δεδομένο, μάλιστα, ότι σε μεγάλο βαθμό το υπάρχον οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο του ΗΒ θεωρείται απαρχαιωμένο, όπως καταδεικνύουν πρόσφατες ανεξάρτητες έρευνες, ο πρόεδρος του Maritime UK πιστεύει ότι πρέπει επειγόντως να ληφθούν μέτρα βελτίωσής του.
Από την άλλη, ο ίδιος προτείνει και την εξέταση της δυνατότητας, αναλόγως της συμφωνίας που θα επιτευχθεί με την ΕΕ, για δημιουργία ζωνών ελεύθερου εμπορίου πέριξ των βρετανικών λιμένων. Η μετά Brexit εποχή απαιτεί, κατά τον David Dingle, η Βρετανία να «σκεφτεί με όρους καινοτομίας» και η δημιουργία ελεύθερων λιμένων εντάσσεται σε αυτό το πλαίσιο.
Επίσης, ο ίδιος θεωρεί, εκπροσωπώντας μεγάλο μέρος του ναυτιλιακού cluster του ΗΒ, ότι η βελτίωση των υποδομών θα πρέπει να συνοδευτεί με επιδίωξη υπογραφής νέων εμπορικών συμφωνιών με τις αναδυόμενες οικονομικά χώρες της Ασίας αλλά και της Αφρικής. Ωστόσο, βαρύτητα πρέπει να δοθεί στην υπογραφή εμπορικών συμφωνιών και με τους ιστορικούς εμπορικούς εταίρους του ΗΒ, τις χώρες της Κοινοπολιτείας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/ANDY RAIN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ