
Έπεσε πριν από λίγες ημέρες η αυλαία της διεθνούς αεροπορικής έκθεσης Singapore Airshow, της μεγαλύτερης της Ασίας που διοργανώνεται κάθε δύο έτη και στην οποία παρουσιάζονται οι τελευταίες εξελίξεις και τα νέα προϊόντα από τον χώρο της αεροδιαστημικής αλλά και της αμυντικής βιομηχανίας. Στην έκθεση συμμετείχαν 1.080 εκθέτες από 48 χώρες.
Στην φετινή έκθεση η πλέον ισχυρή παρουσία ήταν αυτή της Airbus, καθώς η τελευταία «βλέπει» πολλές και σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης στην αεροπορική αγορά της Ασίας και του Ειρηνικού, τόσο σε ό,τι αφορά εμπορικά αλλά και πολεμικά αεροσκάφη όσο και στον κλάδο των ελικοπτέρων και του διαστημικού κλάδου.
Έχει ενδιαφέρον ότι η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο των νέων δραστηριοτήτων του ευρωπαίου κατασκευαστή αεροσκαφών, καθώς και το ένα τρίτο επί του συνολικού βιβλίου παραγγελιών του.
Παρουσία στην έκθεση είχε και η Boeing. Το ενδιαφέρον για την αεροπορική αγορά της Ασίας είναι μεγάλο και από την πλευρά του αμερικανικού κατασκευαστή αεροσκαφών. Ωστόσο το ενδιαφέρον της Boeing στράφηκε κυρίως προς την προώθηση των πολεμικών της αεροσκαφών (ιδίως προς Ινδία και Νότια Κορέα) αλλά και εξαρτημάτων αεροσκαφών, ψηφιακών εφαρμογών και εργαλείων σχεδιασμού. Παρουσία είχαν και μικρότεροι κατασκευαστές αεροσκαφών, όπως η κινεζική Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC), η βραζιλιάνικη Embraer, η καναδική Bombardier και η ρωσική JSC Sukhoi Company. Ωστόσο, αν και στο παρελθόν με τη λήξη της έκθεσης είχαν ανακοινωθεί σημαντικές συμφωνίες, η φετινή έκθεση έληξε χωρίς να ανακοινωθούν ιδιαίτερης βαρύτητας συμφωνίες. Παράγοντες της αγοράς θεωρούν πως αυτή η εξέλιξη οφείλεται στο γεγονός πως τόσο η Airbus όσο και η Boeing έχουν δεχτεί την τελευταία πενταετία σημαντικό αριθμό νέων παραγγελιών, που ακόμα δεν έχουν προωθηθεί στους αγοραστές τους.
Ωστόσο το ενδιαφέρον των ασιατικών εταιρειών υπήρξε μεγάλο, καθώς αρκετές εξ αυτών βρίσκονται σε φάση μεγέθυνσης και αναζητούν τον καλύτερο τύπο αεροσκάφους για την ικανοποίηση των αναπτυξιακών τους σχεδιασμών. Ενδεικτικό παράδειγμα η AirAsia η οποία αναμένεται να προβεί σε παραγγελία σχεδόν 100 νέων αεροσκαφών στο αμέσως επόμενο διάστημα. Στόχος της τελευταίας έως το 2021 ο στόλος της από τα 204 αεροσκάφη να φτάσει τα 300.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/WALLACE WOON
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στο επίκεντρο διεθνών μέσων ενημέρωσης βρίσκεται η Σάμος για μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες την επόμενη σεζόν. Σύμφωνα με το Travel and Tour World, το νησί…

Δύο μόλις εβδομάδες πριν από την εκπνοή του 2025, η παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά χύδην ξηρού φορτίου καταγράφει ένα σημαντικό ορόσημο, με τις διά θαλάσσης…

Η λειψυδρία έχει επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο, καθώς οι μειωμένες βροχοπτώσεις και οι υψηλές θερμοκρασίες των τελευταίων ετών επηρεάζουν όλο και περισσότερο τα υδατικά…

Σε κατάσταση ακυβερνησίας βρίσκεται δεξαμενόπλοιο με σημαία Λιβερίας και 28μελές πλήρωμα, στη θαλάσσια περιοχή 12,7 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της Σκύρου, λόγω απώλειας ηλεκτρικής ενέργειας…

Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ