
Έπεσε πριν από λίγες ημέρες η αυλαία της διεθνούς αεροπορικής έκθεσης Singapore Airshow, της μεγαλύτερης της Ασίας που διοργανώνεται κάθε δύο έτη και στην οποία παρουσιάζονται οι τελευταίες εξελίξεις και τα νέα προϊόντα από τον χώρο της αεροδιαστημικής αλλά και της αμυντικής βιομηχανίας. Στην έκθεση συμμετείχαν 1.080 εκθέτες από 48 χώρες.
Στην φετινή έκθεση η πλέον ισχυρή παρουσία ήταν αυτή της Airbus, καθώς η τελευταία «βλέπει» πολλές και σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης στην αεροπορική αγορά της Ασίας και του Ειρηνικού, τόσο σε ό,τι αφορά εμπορικά αλλά και πολεμικά αεροσκάφη όσο και στον κλάδο των ελικοπτέρων και του διαστημικού κλάδου.
Έχει ενδιαφέρον ότι η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο των νέων δραστηριοτήτων του ευρωπαίου κατασκευαστή αεροσκαφών, καθώς και το ένα τρίτο επί του συνολικού βιβλίου παραγγελιών του.
Παρουσία στην έκθεση είχε και η Boeing. Το ενδιαφέρον για την αεροπορική αγορά της Ασίας είναι μεγάλο και από την πλευρά του αμερικανικού κατασκευαστή αεροσκαφών. Ωστόσο το ενδιαφέρον της Boeing στράφηκε κυρίως προς την προώθηση των πολεμικών της αεροσκαφών (ιδίως προς Ινδία και Νότια Κορέα) αλλά και εξαρτημάτων αεροσκαφών, ψηφιακών εφαρμογών και εργαλείων σχεδιασμού. Παρουσία είχαν και μικρότεροι κατασκευαστές αεροσκαφών, όπως η κινεζική Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC), η βραζιλιάνικη Embraer, η καναδική Bombardier και η ρωσική JSC Sukhoi Company. Ωστόσο, αν και στο παρελθόν με τη λήξη της έκθεσης είχαν ανακοινωθεί σημαντικές συμφωνίες, η φετινή έκθεση έληξε χωρίς να ανακοινωθούν ιδιαίτερης βαρύτητας συμφωνίες. Παράγοντες της αγοράς θεωρούν πως αυτή η εξέλιξη οφείλεται στο γεγονός πως τόσο η Airbus όσο και η Boeing έχουν δεχτεί την τελευταία πενταετία σημαντικό αριθμό νέων παραγγελιών, που ακόμα δεν έχουν προωθηθεί στους αγοραστές τους.
Ωστόσο το ενδιαφέρον των ασιατικών εταιρειών υπήρξε μεγάλο, καθώς αρκετές εξ αυτών βρίσκονται σε φάση μεγέθυνσης και αναζητούν τον καλύτερο τύπο αεροσκάφους για την ικανοποίηση των αναπτυξιακών τους σχεδιασμών. Ενδεικτικό παράδειγμα η AirAsia η οποία αναμένεται να προβεί σε παραγγελία σχεδόν 100 νέων αεροσκαφών στο αμέσως επόμενο διάστημα. Στόχος της τελευταίας έως το 2021 ο στόλος της από τα 204 αεροσκάφη να φτάσει τα 300.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/WALLACE WOON
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ