
Η επιβατηγός ναυτιλία αλλά και η κρουαζιέρα μπορεί να συνεχίζουν να δίνουν ζωή στα ευρωπαϊκά ναυπηγεία αλλά ο ανταγωνισμός από τα ναυπηγεία της χώρας του Κινεζικού Δράκου συνεχίζει να είναι έντονος.
Ενδεικτικό της κατάσταστασης που διαμορφώνεται είναι και το γεγονός ότι αρκετές ευρωπαϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της επιβατηγού ναυτιλίας προχώρησαν τις τελευταίες εβδομάδες σε παραγγελίες σημαντικού αριθμού νέων πλοίων σε κινεζικά ναυπηγεία.
Στις συμφωνίες ναυπήγησης νέων επιβατηγών πλοίων περιλαμβάνεται η συμφωνία μεταξύ MSC Group (Grandi Navi Veloci – GNV) και Onorato Armatori (Moby Lines) με τα κινεζικά ναυπηγεία Guangzhou Shipyard International (GSI) για τη ναυπήγηση τεσσάρων νέων πλοίων. Η συμφωνία, όπως αναφέρει η εταιρεία στο δελτίο Τύπου της, περιλαμβάνει και option για δύο επιπλέον πλοία για κάθε μία από τις δύο ναυτιλιακές εταιρείες (4 + 2 + 2). Οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται για το 2020/2021 και τα πλοία θα εκτελούν πλόες μεταξύ μεσογειακών επιβατικών λιμένων. Τα νέα πλοία θα έχουν μήκος 229,5 μέτρα και πλάτος 32 μέτρα, ενώ θα μπορούν να φιλοξενούν 2.500 επιβάτες σε 534 καμπίνες.
Αλλά σε παραγγελία δύο επιβατηγών πλοίων RoPax στα ναυπηγεία Guangzhou Shipyard International έχει προχωρήσει και η δανέζικη ναυτιλιακή Det Forenede Dampskibs-Selskab – DFDS, όπως αναφέρουν γερμανικά ειδησεoγραφικά μέσα. Το κόστος της ναυπήγησης αγγίζει τα $296 εκ. Τα πλοία θα εκτελούν πλόες στην Βαλτική Θάλασσα και θα μπορούν να μεταφέρουν πέραν των φορτηγών και επιβατικών οχημάτων έως και 600 επιβάτες. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν μέσα στο 2021.
Προς την Κίνα, όμως, φαίνεται πως στρέφεται και η γερμανο-σουηδική εταιρεία TT-Line. Όπως προκύπτει από τις διαθέσιμες πληροφορίες η εταιρεία φέρεται να έχει προχωρήσει σε συζητήσεις με τα κινεζικά ναυπηγεία Jinling Shipyard για τη ναυπήγηση δύο επιβατηγών πλοίων, που θα ενισχύσουν τα αναπτυξιακά σχέδια της εταιρείας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/JENS BUETTNER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ