
Μία ακόμα άδεια έλαβε η εταιρεία κατασκευής του αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου από τη Ρωσία στην Ευρώπη Nord Stream 2 AG, φέρνοντας πιο κοντά την υλοποίηση του έργου, το οποίο όταν θα ολοκληρωθεί θα επιτρέπει στις ευρωπαϊκές χώρες να προμηθεύονται ετησίως έως και 55 δις κυβικά μέτρα φυσικού αερίου.
Συγκεκριμένα την περασμένη Τετάρτη 31 Ιανουαρίου η Αρχή Εξορύξεων της χανσεατικής πόλης του Στράλσουντ έδωσε την επίσημη έγκρισή της για την κατασκευή του μήκους 55 χλμ τμήματος του αγωγού Nord Stream 2 εντός των γερμανικών χωρικών υδάτων. Με την απόφαση της συγκεκριμένης Αρχής ανοίγει και ο δρόμος για την έκδοση της σχετικής τελικής άδειας και από την γερμανική ομοσπονδιακή Ναυτιλιακή και Υδρογραφική Υπηρεσία, η οποία αναμένεται έως τα τέλη Μαρτίου του τρέχοντος έτους.
Εκτός της Γερμανίας, προχωρά χωρίς εμπόδια και η διαδικασία χορήγησης εγκρίσεων και από ακόμα τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες, από τις οποίες θα διέλθουν τμήματα του αγωγού: Ρωσία, Φινλανδία, Σουηδία και Δανία. Ο σχεδιασμός της εταιρείας Nord Stream 2 AG θέλει οι σχετικές εγκρίσεις και άδειες να έχουν χορηγηθεί εντός των προσεχών μηνών, ώστε εντός του έτους να ξεκινήσουν και τα κατασκευαστικά έργα.
Ωστόσο, την πλήρη αντίθεσή του στην προοπτική κατασκευής του αγωγού εξέφρασε από την Βαρσοβία πριν από λίγες ημέρες ο Αμερικανός Υπουργός των Εξωτερικων Ρεξ Τίλερσον. Μάλιστα, στις δηλώσεις του τόνισε ότι οι ΗΠΑ «βλέπουν» τον σχεδιαζόμενο αγωγό μεταξύ Ρωσίας και Γερμανίας ως απειλή για την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης. Τους αμερικανικούς φόβους ενστερνίζονται και οι βαλτικές χώρες, όπως και η Πολωνία και η Ουκρανία.
Μένει να φανεί στο άμεσο μέλλον αν η διελκυστίνδα μεταξύ Γερμανίας – Ρωσίας από τη μία και ΗΠΑ και ανατολικο-ευρωπαϊκών χωρών από την άλλη θα οδηγήσει στην τελική υλοποίηση ή στην ακύρωση κατασκευής του αγωγού Nord Stream 2.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/Stefan Sauer
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ