
Μία ακόμα άδεια έλαβε η εταιρεία κατασκευής του αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου από τη Ρωσία στην Ευρώπη Nord Stream 2 AG, φέρνοντας πιο κοντά την υλοποίηση του έργου, το οποίο όταν θα ολοκληρωθεί θα επιτρέπει στις ευρωπαϊκές χώρες να προμηθεύονται ετησίως έως και 55 δις κυβικά μέτρα φυσικού αερίου.
Συγκεκριμένα την περασμένη Τετάρτη 31 Ιανουαρίου η Αρχή Εξορύξεων της χανσεατικής πόλης του Στράλσουντ έδωσε την επίσημη έγκρισή της για την κατασκευή του μήκους 55 χλμ τμήματος του αγωγού Nord Stream 2 εντός των γερμανικών χωρικών υδάτων. Με την απόφαση της συγκεκριμένης Αρχής ανοίγει και ο δρόμος για την έκδοση της σχετικής τελικής άδειας και από την γερμανική ομοσπονδιακή Ναυτιλιακή και Υδρογραφική Υπηρεσία, η οποία αναμένεται έως τα τέλη Μαρτίου του τρέχοντος έτους.
Εκτός της Γερμανίας, προχωρά χωρίς εμπόδια και η διαδικασία χορήγησης εγκρίσεων και από ακόμα τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες, από τις οποίες θα διέλθουν τμήματα του αγωγού: Ρωσία, Φινλανδία, Σουηδία και Δανία. Ο σχεδιασμός της εταιρείας Nord Stream 2 AG θέλει οι σχετικές εγκρίσεις και άδειες να έχουν χορηγηθεί εντός των προσεχών μηνών, ώστε εντός του έτους να ξεκινήσουν και τα κατασκευαστικά έργα.
Ωστόσο, την πλήρη αντίθεσή του στην προοπτική κατασκευής του αγωγού εξέφρασε από την Βαρσοβία πριν από λίγες ημέρες ο Αμερικανός Υπουργός των Εξωτερικων Ρεξ Τίλερσον. Μάλιστα, στις δηλώσεις του τόνισε ότι οι ΗΠΑ «βλέπουν» τον σχεδιαζόμενο αγωγό μεταξύ Ρωσίας και Γερμανίας ως απειλή για την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης. Τους αμερικανικούς φόβους ενστερνίζονται και οι βαλτικές χώρες, όπως και η Πολωνία και η Ουκρανία.
Μένει να φανεί στο άμεσο μέλλον αν η διελκυστίνδα μεταξύ Γερμανίας – Ρωσίας από τη μία και ΗΠΑ και ανατολικο-ευρωπαϊκών χωρών από την άλλη θα οδηγήσει στην τελική υλοποίηση ή στην ακύρωση κατασκευής του αγωγού Nord Stream 2.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/Stefan Sauer
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ