
Η VesselsValue εξέδωσε το ετήσιο World Fleet Values Ranking, αναφορικά με την αξία του στόλου της κάθε χώρας.
Πρώτος στην κατάταξη είναι ο ελληνόκτητος στόλος, η αξία του οποίου ανέρχεται σε $100 δις περίπου, αποτελώντας μία ακόμη απόδειξη για την υπεροχή και την δυναμική παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών στον παγκόσμιο ναυτιλιακό στίβο.
Πιο αναλυτικά η αξία των δεξαμενόπλοιων ελληνικών συμφερόντων ανέρχεται σε $36 δις, ακολουθώντας τα bulkers με $35,75 δις και τα πλοία μεταφοράς LNG με $13,5 δις. Σε παγκόσμια βάση οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν το 19% της αξίας του παγκόσμιου στόλου, ενώ ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι ο διεθνής οίκος της VesselsValue αναφέρει πως οι Έλληνες θα συνεχίζουν κατέχουν την πρωτοκαθεδρία στο άμεσο μέλλον.
Μετά την Ελλάδα, η Ιαπωνία αποτελεί την χώρα με τον δεύτερο μεγαλύτερο σε αξία στόλο παγκοσμίως. Η αξία του στόλου της χώρας ανέρχεται σε $89 δις, με ιδιαίτερη έμφαση να δίνεται στα bulk carriers και στα πλοία μεταφοράς LNG. Η Ιαπωνία διαθέτει μάλιστα τον μεγαλύτερο σε αξία στόλο παγκοσμίως ως προς τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου ($14,58 δις).
Η τρίτη στην σειρά χώρα με τον μεγαλύτερο σε αξία στόλο παγκοσμίως είναι η Κίνα, αγγίζοντας τα $84 δις. Η οικονομική ανάπτυξη που έχει σημειωθεί στην χώρα από το 2000 και μετά έχει συμβάλει σημαντικά και στη ναυτιλιακή δραστηριότητά της, ενώ αναμένεται περαιτέρω αύξηση του ιδιόκτητου στόλου της τις επόμενες δεκαετίες, με την μεγαλύτερη έμφαση να δίνεται στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου ($29,38 δις).
Την δεκάδα με τις χώρες που κατέχουν τον μεγαλύτερο σε αξία στόλο παγκοσμίως συμπληρώνουν οι ΗΠΑ με $46,96 δις, η Νορβηγία με $42,85 δις, η Σιγκαπούρη με $44,91 δις, η Γερμανία με $33,28 δις, το Ηνωμένο Βασίλειο με $28,12 δις, η Νότια Κορέα με $24,46 δις και η Δανία με $23,72 δις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ