
Η VesselsValue εξέδωσε το ετήσιο World Fleet Values Ranking, αναφορικά με την αξία του στόλου της κάθε χώρας.
Πρώτος στην κατάταξη είναι ο ελληνόκτητος στόλος, η αξία του οποίου ανέρχεται σε $100 δις περίπου, αποτελώντας μία ακόμη απόδειξη για την υπεροχή και την δυναμική παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών στον παγκόσμιο ναυτιλιακό στίβο.
Πιο αναλυτικά η αξία των δεξαμενόπλοιων ελληνικών συμφερόντων ανέρχεται σε $36 δις, ακολουθώντας τα bulkers με $35,75 δις και τα πλοία μεταφοράς LNG με $13,5 δις. Σε παγκόσμια βάση οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν το 19% της αξίας του παγκόσμιου στόλου, ενώ ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι ο διεθνής οίκος της VesselsValue αναφέρει πως οι Έλληνες θα συνεχίζουν κατέχουν την πρωτοκαθεδρία στο άμεσο μέλλον.
Μετά την Ελλάδα, η Ιαπωνία αποτελεί την χώρα με τον δεύτερο μεγαλύτερο σε αξία στόλο παγκοσμίως. Η αξία του στόλου της χώρας ανέρχεται σε $89 δις, με ιδιαίτερη έμφαση να δίνεται στα bulk carriers και στα πλοία μεταφοράς LNG. Η Ιαπωνία διαθέτει μάλιστα τον μεγαλύτερο σε αξία στόλο παγκοσμίως ως προς τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου ($14,58 δις).
Η τρίτη στην σειρά χώρα με τον μεγαλύτερο σε αξία στόλο παγκοσμίως είναι η Κίνα, αγγίζοντας τα $84 δις. Η οικονομική ανάπτυξη που έχει σημειωθεί στην χώρα από το 2000 και μετά έχει συμβάλει σημαντικά και στη ναυτιλιακή δραστηριότητά της, ενώ αναμένεται περαιτέρω αύξηση του ιδιόκτητου στόλου της τις επόμενες δεκαετίες, με την μεγαλύτερη έμφαση να δίνεται στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου ($29,38 δις).
Την δεκάδα με τις χώρες που κατέχουν τον μεγαλύτερο σε αξία στόλο παγκοσμίως συμπληρώνουν οι ΗΠΑ με $46,96 δις, η Νορβηγία με $42,85 δις, η Σιγκαπούρη με $44,91 δις, η Γερμανία με $33,28 δις, το Ηνωμένο Βασίλειο με $28,12 δις, η Νότια Κορέα με $24,46 δις και η Δανία με $23,72 δις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ