Δυναμικά ξεκίνησε το 2018 για τους Έλληνες πλοιοκτήτες

    496
    Δυναμικά ξεκίνησε το 2018 για τους Έλληνες πλοιοκτήτες

    Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας

    Το νέο έτος ξεκίνησε με τους Έλληνες να έχουν επενδύσει περίπου $1,4 δις σε ναυπηγήσεις πλοίων, ενώ το 2017 σημειώθηκαν σημαντικές επενδύσεις συνολικής αξίας $4,7 δις.

    Το 2018 φέρνει στο προσκήνιο νέες παραγγελίες πλοίων για LNG, VLCCs, Suezmax tankers, product tankers και Kamsarmax bulkers που φέρουν τη νεότερη τεχνολογία.

    Σε δημοσίευμα των Ναυτικών Χρονικών αναφέρθηκε ότι η TMS Cardiff Gas έχει συνάψει συμβόλαιο ναυπήγησης για ένα πλοίο LNG των 174.000 κυβικών μέτρων στην Hyundai Heavy Industries (HHI) της Νότιας Κορέας. Υπάρχει μια επιλογή για ένα δεύτερο πλοίο, σε μια συμφωνία που θα μπορούσε να ανέλθει στα 500 εκατομμύρια δολάρια.

    Επιπλέον, η GasLog έχει συνάψει συμβόλαιο για ένα πλοίο LNG 180.000 κυβικών μέτρων με τεχνολογία πρόωσης X-DF. Το πλοίο θα είναι έτοιμο για παράδοση στο τρίτο τρίμηνο του 2019 και το κόστος ναυπήγησης εκτιμάται σε $197 εκατ. Με αυτή την παραγγελία η GasLog έχει τοποθετήσει στο σύνολο τρεις παραγγελίες πλοίων στην Samsung Heavy Industries και δύο στην Hyundai Heavy Industries.

    Στον τομέα των crude tankers, η Central Shipping αναφέρθηκε ότι τοποθέτησε παραγγελία για δυο Suezmax tankers στην Hyundai Heavy Industries, με επιλογή για δυο ακόμα. Τα πλοία αναμένεται να κατασκευαστούν στην Hyundai Samho Heavy Industries με παράδοση στα μέσα του 2019 και κοστίζουν περίπου 60 εκατομμύρια δολάρια.

    Η Chios Navigation τοποθέτησε παραγγελία για MR product tanker των 50.000 dwt στην Hyundai Mipo Dockyard λίγο πριν τα Χριστούγεννα. Το δεξαμενόπλοιο πρόκειται να παραδοθεί το πρώτο εξάμηνο του 2019 και υπολογίζεται ότι κοστίζει περίπου 33 εκατομμύρια δολάρια.

    Στον τομέα των LPG carriers, η StealthGas συνδέεται με μια παραγγελία για δυο πλοία VLGC χωρητικότητας 80.000 κυβικών μέτρων στην Hyundai Heavy Industries. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν το 2019 και το κόστος εκτιμάται σε περίπου 70 εκατομμύρια δολάρια το καθένα.
    Στο τέλος του Δεκεμβρίου, η Aeolos Management προχώρησε στη ναυπήγηση δυο πλοίων VLCC στην DSME για παράδοση το 2020, με κόστος ναυπήγησης σε $84 εκατ. Η Enesel / NS Lemos ναυπήγησε ένα τέταρτο πλοίο VLCC στην Hyundai Heavy Industries με κόστος άνω από $80 εκατ.

    Στον τομέα των Bulkers, η Lavinia Bulk παρήγγειλε τρία Κamsarmax 81.500 dwt, στην κινέζικη γυάρδα Penglai Zhongbai Jinglu, με συνολικό κόστος περίπου $100 εκat. Το συμβόλαιο περιλαμβάνει τη δυνατότητα για ναυπήγηση ένος επιπλέον πλοίου.

    Επιπλέον η Alpha Bulkers επέστρεψε στην Κίνα με παραγγελία για ναυπήγηση 4 πλοίων, 81.800 dwt στην Jiangsu New Yangzi Shipbuilding, με παράδοση το 2018 με κόστος περίπου $24,2 – $24,7 εκατ. το καθένα.

    Φωτό: tms-cardiffgas.com