
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Οι παγκόσμιες αγορές πετρελαίου δέχονται γρήγορα πιέσεις από την μείωση της προσφοράς από τη Βενεζουέλα, η οποία σημείωσε τη μεγαλύτερη απροσδόκητη πτώση παραγωγής το 2017 και θα μπορούσε να διευρυνθεί ακόμα περισσότερο το 2018, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19/1/2018 ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (International Energy Agency IEA).
Τα προβλήματα χρέους και υποδομής μείωσαν την παραγωγή του Δεκεμβρίου στη Βενεζουέλα σε 1,61 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα (bpd), κοντά σε χαμηλό 30 ετών. Αυτό βοήθησε τις τιμές πετρελαίου να ξεπεράσουν τα 70 δολάρια το βαρέλι στις αρχές Ιανουαρίου, το υψηλότερο επίπεδο τους σε τρία χρόνια.
“Δεδομένου του μεγάλου χρέους της Βενεζουέλας και του επιδεινώμενου πετρελαϊκού δικτύου, είναι πιθανό ότι πτώση αυτή τη χρονιά να είναι ακόμη πιο απότομη. Οι οικονομικές κυρώσεις των ΗΠΑ καθιστούν ακόμη πιο δύσκολη την κατάσταση στον πετρελαϊκό τομέα της Βενεζουέλας”, σημειώνει η IEA.
Ως αποτέλεσμα της χαμηλότερης παραγωγής της Βενεζουέλας, η IEA ανέφερε ότι η παραγωγή του ΟΠΕΚ τον Δεκέμβριο υποχώρησε στα 32,23 εκατ. bpd, ενισχύοντας τη συμμόρφωση του ομίλου, στη συμφωνία για τον περιορισμό της παραγωγής, σε 129%.
Ο Δεκέμβριος παρουσίασε επίσης προβλήματα παραγωγής στη Βόρεια Θάλασσα, γεγονός που βοήθησε στη μείωση της παγκόσμιας προσφοράς πετρελαίου τον Δεκέμβριο στα 97,7 εκατομμύρια bpd, μειωμένη κατά 405.000 bpd από τον Νοέμβριο.
Η IEA επεσήμανε ότι εάν ο ΟΠΕΚ και οι σύμμαχοί του διατηρήσουν την καλή συμμόρφωση με τη συμφωνία για την παραγωγή, οι αγορές πετρελαίου θα εξισορροπήσουν το 2018.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, τα αποθέματα στις βιομηχανικές χώρες σημείωσαν μέση πτώση 600.000 bpd τα τρία τελευταία τρίμηνα του 2017, όπου αποτελεί και τη μεγαλύτερη μείωση από το 1984.
“Οι παγκόσμιες αγορές αργού πετρελαίου είδαν ένα εξαιρετικά σφιχτό τέταρτο τρίμηνο το 2017”, επεσήμανε η IEA, προσθέτοντας ότι σημειώθηκε συνδυασμένη πτώση 1 εκατομμυρίου bpd κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου από την υποχώρηση των αποθεμάτων στις βιομηχανικές χώρες και την πτώση στην Κίνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ