
															Ένα «σκληρό» Brexit, που θα επέλθει χωρίς μεταβατική συμφωνία και θα καθορίζεται με βάση τους όρους του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, μπορεί να κοστίσει στην οικονομία της Σκωτίας έως και €14,4 δις, ενώ και τα σκωτσέζικα νοικοκυριά εκτιμάται ότι θα δουν μείωση στο πραγματικό τους εισόδημα κατά 9,6% (κατά κεφαλήν απώλεια €2.568).
Στον αντίποδα, στην περίπτωση που το Ηνωμένο Βασίλειο παραμείνει στην ΕΕ τότε εκτιμάται ότι η βρετανική οικονομία συνολικά θα σημειώσει θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης του 2,4% σε ετήσια βάση. Εάν ισχύσει αυτό το θετικό σενάριο, το οποίο προς το παρόν δεν φαίνεται να έχει πολλές πιθανότητες υλοποίησης, το ΑΕΠ της Σκωτίας θα καταγράψει διψήφια ποσοστά αύξησης, ενώ στην περίπτωση εξόδου από την ΕΕ το ΑΕΠ της χώρας εκτιμάται ότι θα μειωθεί πάνω από 10% (€18,6 δις).
Αυτές τις εκτιμήσεις δημοσιοποίησε η επικεφαλής της αποκεντρωμένης κυβέρνηση της Σκωτίας Νίκολα Στέρτζον. Για την τελευταία, με δεδομένο ότι η Τερέζα Μέι επιμένει στο Brexit, ως βέλτιστη λύση πλέον εμφανίζεται η παραμονή στην ενιαία αγορά ως μέλος του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου.
Σε μία τέτοια περίπτωση, όπως σημειώνουν βρετανικά ειδησεογραφικά μέσα, η οικονομία της Σκωτίας το 2030 θα βρεθεί συρρικνωμένη κατά 2,7% (κατά κεφαλήν απώλεια €781) σε σχέση με τους ρυθμούς που θα κατέγραφε εάν δεν υλοιποιείτο το Brexit.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/HANNAH MCKAY
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στη σημαντική πρόοδο που έχει πετύχει η INTERCARGO, προάγοντας την ασφάλεια και την περιβαλλοντική ευθύνη και ταυτόχρονα αποτελώντας τη φωνή των πλοιοκτητών ξηρού φορτίου…

Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ